Followers Remaja Purba

Friday, May 12, 2017

Takkan dapat balasan baik..?


Realiti kehidupan..
Masih ada yang suka bersangka buruk seolah dia tak pernah lakukan kesilapan..
Tak boleh ditegur, hanya dia yang betul.. Seolah dia yang paling sempurna..

"Dia ni kan memang penipu tok.. takkan dapat balasan baik, heran tok.."

"Dah dia dapat balasan baik yang baik, kita doalah untuk kebaikan. Kalau dia dapat balasan yang buruk, kita doakan jugak untuk kebaikan. Itu antara dia dengan Allah. Kita ni tak boleh nak pertikaikan."
#TanahKuburS7

Segala yang ada di langit dan di bumi adalah kepunyaanNYA..
Tidak ia dijadikan sesuatu itu dengan sia-sia..
Pengajaran ada disebalik setiap kejadian..



StatusHati: Sabar itu bukan untuk dicabar tapi untuk dipertahankan.



7 comments:

Mummydearie said...

Tapikan selalu sangat orang yang 'teruk' ni menikmati hidup macam takda apa-apa yang berlaku. Walaupun katanya balasan tu sekarang dan-dan tu juga sampai kalau kita buat jahat, lama jugalah nak menunggu balasan tu!

Liyana Anuar said...

Allah tahu semuanya kan...berserah pada Dia je :)

norhidana miswan said...

sabar selagi boleh bersabar

ewanthology said...

sabar je la ye ... sabar itu manis balasannya.

tiga lalat said...

sabor je lar., huhu2

haulia said...

sabar selagi bolehh, kalau tercabar sabar memang boleh hilang sabarr..hehe

LYAfrina said...

Jadi..ambil lah iktibar disetiap kjadian tu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...