Followers Remaja Purba

Thursday, May 11, 2017

Buat apa nak menangis..?!


Pesanan dari seseorang:
Buat apa nak menangis hanya kerana perkara yang bukan bagi kita kenyang..
Kita kerja demi sesuap nasi bukan nak sembah orang..
Besar sangat ke dia..?
Bantu kau tiap-tiap bulan ke..?
Bagi kau duit hari-hari ke..? 


Tapi pesanan dari peneman sepanjang hayat..
'Tak perlu nak diperbesarkan hal tu, takut nanti terkena batang hidung sendiri balik..'

Memang betul..
Adakala tak patut kita share dengan orang lain tapi adakala apa yang ingin di share itu atas niat 'boleh dijadikan pengajaran' buat mereka yang lain.


Aku suka tekankan di sini.
"Hidup kita ni seperti roda bukan bola .. bukan selamanya kita sentiasa berada di atas."
Masuk telinga kanan keluar telinga kiri sudah.. tapi kalau tak masuk lagi bagus..!



StatusHati: Biarkan si Luncai terjun dengan labunya..



10 comments:

eMMe said...

Assalam Aiza,
pekabar?
setia betul awak kat blog
huhuu...
miss you la... lama tak buka blog
ari ni rasa rindu nak blog balik...

Nurzakiah Hanum said...

abaikan si luncai

norhidana miswan said...

zmn skrg ni pun ramai yg memandang pangkat, mentang2 dia ada pangkat ada kuasa otomatik jd belagak, otomatik jd jahat

paridah said...

KDG KITA XTAH APA SEBENARNYA DIAM JELAH

tiga lalat said...

salam malam jumat ye cik kak., huhu2

uncle gedek said...

Hidop ini seperti BOLA ke RODA?


?

aizamia 3 said...

Terima kasih uncle Gedek atas komen tersebut..
Huhuhu.. macam manalah saya boleh salah.. :(
Telah diupdate dalam entry..

raihanah said...

menangis perlu juga kadang2 tu

Mummydearie said...

Buang masa aje nak menangis kerana sikap orang lain yang kita tak boleh nak bantu mengubahnya. Adat manusia memang macam tulah.

LYAfrina said...

Apa pun...life must go on

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...