Followers Remaja Purba

Wednesday, May 31, 2017

Kambing mampu membangkitkan nafsu


K.A.M.B.I.N.G

Sejak tiga tahun lepas aku semakin menyukai hidangan kambing. Kalau dulu terasa kembang tekak ni tiap kali cuba nak makan sebab membayangkan baunya yang hamis.

Tapi..
Seseorang telah mengubah persepsi aku terhadap kambing. Tak cuba tak tahu.. dah cuba apa yang pasti aku semakin gilakan hidangan kambing. Kari kambing.. sup kambing menjadi menu kegilaan aku.


Sekarang..
Chef Hubby pasti akan masak hidangan berunsur kambing tanpa rasa bersalah dan dapat makan dengan senang hati tanpa memikirkan keadaan aku yang dulu kononnya tak suka kambing. Ye.. itu satu ketika dulu.. tapi sekarang akulah penggemar tegar kambing bersama anak-anakku..



Sup Kambing



Apa yang pasti hidangan kambing mampu membangkitkan nafsu aku untuk menambah nasi dua, tiga kali sampai sengkak perut kurasakan. Part ni yang aku tak tahan.. lepas dah kekenyangan terasa ada penyesalan disebabkan berat badan mencanak naik. Tu pasal menu yang sedap-sedap tak boleh selalu naik di atas dapur aku.. tinggi potensi untuk aku kembali besar.. kihkihkih..


Sepanjang Ramadhan kali ni, menu berbuka dan bersahur bukanlah mewah mana. Cukup syarat dapat mengenyangkan perut anak-anak pun dah kira bersyukur. Paling bertuah.. aku hanya perlu panaskan lauk yang telah dimasak awal oleh chef Hubby untuk menu berbuka. Alhamdulillah syukur..


StatusHati: Makin manjalah aku tak perlu nak bersilat sangat di dapur rumah..



7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

nyum2

Kakcik Nur said...

Satu ketika dulu kakcik pun tak najan daging kambing. Masaklah macam mana pun. Memang tak makan. Dah lupa macam mana kakcik mula suka makan daging kambing. Rasanya mula makan kambing panggang... 😊

idzwa kamaruddin said...

huwaa kita pulak terliur !!

lieyalatif said...

lieya mmg hantu kalo kambing nie...masak ape jek mmg laju bedal ekekeekek

norhidana miswan said...

KALAU gini pekat melekat nya masakan kmnbin akak... takde sapa nk tolak nya

Warisan Petani said...

Semalam petang pun buka nasi dengan sop gearbox kambing.
Satu keluarga minat dagig kambing.
Sampai anak bongsu suruh pakcik bela kambing.

Husna Rahman said...

huhuhu setakat hari ni..kambing tak jadi feveret sangat lagi ..tatau la pasni tersuka ke caner ke..hihi

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...