Followers Remaja Purba

Friday, November 11, 2016

Ibu.. siapa pegang bunga sebelah babah tu..?


Dak Nuha jarang dapat tengok gambar aku masa zaman aku gebu gebas dulu.
Bila sesekali kutunjukkan gambar lama, tak terjangkau dek fikiran soalan dari dia dibuatnya..


Macam kisah yang ini..

Nuha: Ibu.. siapa pegang bunga sebelah babah tu..?
Aku: eerrrr.. mana..?
Nuha: Ni lah ibu..
Sambil tunjuk gambar atas pelamin pakai baju pengantin..
Dalam hati.. fuh.. suspen sungguh dak Nuha ni..


Gambar kiri kisah asal di SINI..


Kisah kedua pulak..
Nuha: Ibu.. ni siapa..?
Aku: Ni ibulah..
Nuha: Bukanlah.. ni auntie Sue.. kawan ibu..
Okey.. nak nangis ke nak gelak ni..
Beza sangat ke aku dulu dengan aku sekarang sampai dak Nuha tak cam gambar aku.. ibunya..


Maafkan ai ye Sue Lalink.. beria dia nafikan itu ai.. ibunya.. huhuhu..
 Kisah asal gambar di atas di SINI..




DAN..




Gambar kiri sebelum.. Gambar kanan selepas #perasanSlim
 Dan terkini lagi slim dari #perasanSlim.. sila jangan bayangkan..



Dengar.. baca.. lihat kejayaan orang lain memang teruja tapi semuanya bergantung pada semangat dan usaha diri sendiri sebenarnya DAN nak maintain tu bukan satu usaha yang sedikit telah aku lakukan.

Alhamdulillah aku berjaya melakukannya.. CUMA.. kes aku pengsan hingga dikejarkan ke hospital tu bukan sebab diet extreme tapi faktor kurang rehat + aktif bersukan..


StatusHati: Akan kuusahakan agar lebih #perasanSlim lagi..



5 comments:

Sue Bee said...

bebudak ni kan kekadang tak tercapai dek akal kita kalau dah tanya soalan cepu emas

ewanthology said...

Beza, memang berbeza :-)

zino said...

memang ada perbezaan pasal tu dia keliru.. hehe
kipidap

norhidana miswan said...

gogo cayok don gibab

Pha Is said...

hmm.. syukur la.. hehehe

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...