Followers Remaja Purba

Tuesday, November 5, 2019

Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2019 - Johor vs Kedah


02 November 2019 (Sabtu)
Perlawanan Akhir di antara Johor Darul Takzim vs Kedah Darul Aman menyaksikan aku hanya menonton di rumah berbanding en. Hubby yang dapat merasai kemeriahan penyokong kedua-dua pasukan di stadium.

Aku bukanlah peminat fanatik Negeri Johor Darul Takzim tapi..
'selimut pun warna JDT tau..'

Stadium Nasional Bukit Jalil

Luaskan kuasamu oh!Johorku..
Hancurkan semua musuhmu, pahlawanku..
Setia bersamamu Johor, merah biru..
Hidup mati Johor..
Lalalala lala lalalala.. Hidup mati Johor..


Pemain terbaik perlawanan - Safawi Rashid
Body berketul macam coklat cadbury.. ggrrr...

Raja Permaisuri Agong, Tuanku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah
bersama
Sultanah Kedah, Sultanah Maliha binti Almarhum Tengku Ariff

Piala Kemenangan..
Tahniah buat JUARA
Johor Darul Takzim yang mengalahkan Kedah Darul Aman yang berkesudahan 3 - 0

Jurulatih Johor yang handsome..
Sambil menonton aksi perlawanan sambil 'menyelam minum air'..

Merah Biru..

DAN..


Kisah pagi semalam:
Bila aku minta bantuan dari officemate untuk belikan nasi lemak kegemaran aku tapi sayang cuti pulak pakcik tu.

'Alah pakcik ni cuti pulak. Tu mesti sebab Johor menang takpun sedih sebab Kedah kalah.' 🤣😂
#JDTvsKedah2019
#LuaskanKuasamu

StatusHati: Masih belum sembuh..

9 comments:

norhidana said...

dana tak tengok sangat kak, hahahah kat rumah takde yang minat sangat bola... hehehhe menang ke kalah sama je

HeNRieTTa JoSe said...

rietta pun tgk kt tv je...hehehe....

Mrs. A said...

JDT terlalu hebat buat Kedah.
Dapat 3 klip video berbeza melalui WA bebudak peminat kedah sedih yang amat.

Han said...

kita tak minat bola, tapi kalau budak opis sembang hal bola kita dengar je. buat2 meriah suasana!

AzianKhalil said...

yang kat rumah ni pun sama...celik mata hari ahad tu...terus ayuh johor, ayuh johor..

Warisan Petani said...

Tahniah JDT

m.u.l.a.n said...

Tahniah

Mekar said...

kita tak minat bola, tapi minat pemain bola heheh :p

Sha Mohamed said...

bila baca part body berketul macam coklat cadbury tu, kita bantai gelak.. hahaha.. perumpamaan itu.. sweet sangat.. hahaha

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...