Followers Remaja Purba

Tuesday, May 29, 2018

Drama Isteri Untuk Diiktiraf - TV1 (Slot Widuri)


Belum habis Drama Nur di TV3 (kisah asal di SINI), aku boleh terjebak pulak dengan satu lagi drama..

Realitinya aku dah lama tak menonton sesuatu drama dari saluran TV1 apatah lagi ia merupakan drama bersiri.

Kenapa kali ini? Apa yang menyebabkan aku melekat menontonnya?
Penyebab utama kerana Sheila Rusly dan suami beliau Jinggo. Beliau antara pengarah yang bagus dalam karya arahan beliau. Biasa orang suka sebab pelakon utama tapi aku sebaliknya pulak.


Sumber en. Google


Drama Bersiri Isteri Untuk Diiktiraf arahan Azman Yahya (Jinggo) yang diadaptasi daripada novel karya Nurfaza Alisya di dalam Slot Widuri di TV1 bermula pada 16 Mei 2018 (Isnin hingga Jumaat) boleh ditonton di SINI..


SINOPSIS di SINI:
Kisah bermula di mana Tok Aki mahu melihat cucunya Safiyya berkahwin sebelum beliau menutup mata di mana Tok Aki bersetuju dengan cadangan Tan Sri Tengku Hairie yang mahu menjodohkan dengan Tengku Wildan.

Di awal perkahwinan, sikap Tengku Wildan yang menjengkelkan membuatkan Safiyya sakit hati ditambah pula lelaki tersebutlah yang cuba memerangkapnya sewaktu hari pertama bekerja di Hotel Mahkota Royal sebelum Safiyya kembali ke kampung dan tinggal dengan Tok Aki yang menjaga beliau sejak kematian ibubapa sewaktu kecil dulu.

Kemunculan Rafiq dan Tengku Wafie membuatkan Tengku Wildan dilanda cemburu, dalam diam sebenarnya dia mula jatuh sayang dengan Safiyya. Mulut kata tidak tapi hati kata mahu.

  • Tengku Wildan dituduh merogol Ana Julia dan turut melakukan sesuatu ke atas Safiyya disaat dia tidak sedarkan diri memberikan tamparan hebat kepada Safiyya.
  • Dapatkah Safiyya memaafkan perbuatan suaminya itu?
  • Adakah bahagia untuk mereka ketika Puan Sri Raja Mona tetap berkeras mahukan Bella sebagai menantu?
  • Apakah akhirnya Safiyya diiktiraf sebagai seorang isteri?


Sebahagian dari Pelakon:
Redza Rosli - Tengku Wildan
Elvina Mohamad - Safiyya
Janna Nick - Ana Julia
Dayana Roza - Tengku Bella Donna
Arash Mohamad - Tan Sri Tengku Hairie
Sheila Rusly - Puan Sri Raja Mona
Roslan Saleh - Tok Aki
Dan ramai lagi..


Semakin menarik dari hari ke hari drama tersebut membuatkan aku tak sabar nak tahu kesudahannya. Sehingga kini sudah hampir 13 episode tapi aku baru menonton hingga episode ke tujuh.. 😀 hehehe.. 



StatusHati: Layanlah isteri lebih baik dari melayan seorang kekasih kerana isteri mampu menyediakan sesuatu yang kekasih tak mampu sediakan.



3 comments:

  1. Saya pun dapat tengok sekali sekala.memang nampak best sebab pelakon pun hebat2.tp nk tengok selalu tu x dapat sebab sibuk time berbuka

    ReplyDelete
  2. Acik pun ikuti cerita ni..tapi setiap episode tak dpt habis..sebab dah maghrib

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...