Followers Remaja Purba

Thursday, February 22, 2018

Tiba-tiba di Trauma dan Kecemasan di Hospital



Urusan tiba-tiba di Trauma dan Kecemasan di Hospital melibatkan #ChefHubby pada malam kelmarin akhirnya selesai awal pagi semalam.

Awalnya aku ingatkan tak teruk tapi bila kawan beliau di tempat kerja meminta aku datang tapi bila tengok keadaan beliau separuh sedar tu, takde nak bincang apa dah, terus ku kejarkan ke hospital. Terima kasih buat kengkawan dan staff beliau di tempat kerja membantu beliau sewaktu kejadian.


Trauma dan Kecemasan di Hospital


Terima kasih yang tak terhingga buat Emi, kawan en. Hubby yang menemani di hospital, berkebetulan beliau berada di kawasan berhampiran - kena paksa dengan aku sebenarnya.. hehehe.. dan terima kasih juga buat kawan en. Hubby yang terus datang menjenguk bila berita tersebar.

Terima kasih juga buat semua yang mendoakan keadaan beliau. Paling terharu bila kawan en. Hubby meminta Emi tengokkan keadaan aku pada malam kejadian. Serious aku dalam keadaan keletihan - realiti sebenar di mana aku tak boleh berada di dalam keadaan terlampau penat. Syukur aku OK malam tersebut.



Bersedia untuk balik


Lepas selesai prosedur check up dilakukan oleh doctor dan pemantauan sepanjang malam tersebut, en. Hubby dibenarkan balik. Tak perlu warded. Alhamdulillah..


1st time ni.. teruja sekejap..


Kali pertama aku dibenarkan memandu pada awal pagi, pukul 3 pagi pulak tu. Eleh itupun sebab terpaksa. DAN en. Hubby tersengguk-sengguk menahan ngantuk sepanjang jalan risaukan aku yang memandu. Bila aku senyap tiba-tiba lagilah dia risau. 'Lahh.. abang.. kan sayang tengah dengar surah Yassin ni kenalah diam, takkan nak menyanyi cumi cumi pulak.' Bukan apa, beliau risau takut kejadian yang di SINI berulang. Nauzubillah.. InsyaAllah aku akan lebih berhati-hati lepas ni.



Semalam en. Hubby berehat di rumah.

Keadaan aku..?
Bak kata en. Hubby 'Kita yang sakit, dia pulak yang over. Macam dia pulak yang sakit.' Mana taknya, mata ni macam ada gam.. mengantuk gara-gara tak tidur seharian.

Alhamdulillah, moga keadaan en. Hubby semakin baik dan dapat menjaga kembali #MakBudak seperti biasa. Aamiin..



StatusHati: Bila ada yang menggalakkan aku untuk bercuti.. maka.. eemm..



4 comments:

  1. moga sembuh sepenuhnya... alhamdulillah tak pepe yg serious...

    ReplyDelete
  2. Semoga en. Hubby cepat sembuh seperti sedia kala. Amiin...

    ReplyDelete
  3. Mudah2an bapak budak dah sembuh spt sediakala.
    Mak budak bawak2 le berehat

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...