Followers Remaja Purba

Monday, February 19, 2018

Aku berjaya menjinakkan dirimu..!



Tiap kali aku lalu di tempat kejadian, rasa berdebar-debar tu tetap ada. Lebih-lebih lagi bila secara automatik aku akan perlahankan kereta aku sambil membayangkan macam mana ianya berlaku? Tak terjangkau dek fikiran..


Pagi ini..
Buat pertama kalinya, aku bersama denganmu. Dengan lafaz بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ aku memulakan proses memicit, menekan, memulas dah seterusnya menggomolimu. Berdebar-debar dah tentu, risau apatah lagi. Kesunyian menguasai tanpa iringin alunan surah Yassin seperti selalu. Apatah lagi nak mendengar muzik dari radio, mood lebih kepada bersediakah aku, mampukah aku menguasai dirimu seperti selalu?


Dan.. akhirnya..
Alhamdulillah.. aku berjaya menjinakkan dirimu. Fuh! Satu kelegaan yang bukan sedikit aku rasa. Rasa yang sama turut aku kongsikan kepada en. Hubby. Instinct beliau sungguh kuat, setiap pagi sejak kejadian tersebut pasti akan bertanyakan lokasi terkini aku. Tiap kali aku tiba di tempat kerja, mesej dari beliau 'Sayang dah sampai mana..?' dan menjadi rutin pulak aku pasti akan menunggu mesej dari beliau setiap pagi.. ekekeke..


Jauh disudut hati, rasa takut tu belum hilang pergi. Aku kena kuat mengawalnya agar rasa itu tak mengawal rutin harian aku dan seterusnya menyusahkan orang disekeliling aku.

Moga rutin harianku dan kita semua berjalan dengan baik hendakNYA. InsyaAllah.. Aamiin..


StatusHati: Kau kena kuat #MakBudak.. You have too..


4 comments:

  1. Semoga Allah memberikan kekuatan dan mempermudahkan segalanya buat Ina.

    Aamiin.

    ReplyDelete
  2. lama dah tak singgah sini... takut apa lah gaknye tu...

    ReplyDelete
  3. amboi.. siapa yg terjinak nih.. hahaha

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...