Followers Remaja Purba

Saturday, February 3, 2018

Pasal Kentut


Kisah pagi tadi:
Ketika aku dan dak Kakak sedang menjadi petani di belakang rumah, terdengar suara ketidakpuasan hati di dalam rumah..

'Mana aci, Ammar je.' Bebel dak Nuha.

'Dah Ammar sakit perut, Ammar kentutlah. Takkan nak tahan, dah sakit, Ammar lepaskanlah.' Dak Adik menjawab.

'Nuha pun sakit perut jugak. Tak boleh tahan. Nuha pun nak kentut jugak. Asyik Ammar je.'


Alahai anak-anak. Pasal kentut pun boleh gaduh. Nak kentut, boleh tapi jangan depan orang, tak sopan. Macam dak Adik dia mesti kentut jauh dari orang lain tapi tadi sebab aku sibuk dekat belakang rumah tu yang dia main lepas ikut dan dia.. 😛


StatusHati: Sakit perutlah pulak.. hahaha..



7 comments:

Khir Khalid said...

Macam2 gelagat budak2 ni kan.. tp tulah yg menceriakan kehidupan ni hehee :D

Jari Manis said...

ehehehe..lawak! lawan kentut ehh

Kakcik Nur said...

Telatah anak2 kadangkala boleh buat kita ketawa, dan kadangkala jadi sakit kepala...

Pha Is said...

hahaha.. teringat filem seniman bujang lapok masa diorg tengah hafal lirik, jiran bising bergadoh..

"pasal taik pun mau gadoh ka?'
hahaha

Ann Ishak said...

kentut itu bagus untuk perut :D

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

kikikikiki... pasal kentut pun boleh jadi bahan... mmm... actual bab kentut nie pernah jadi bahan perdebatan sains... katanya lagi busuk kentut seseorang itu, lagi bagus kesihatan perutnya.... kikikikikiki, teman malas nak komen pasal nie...

Warisan Petani said...

Salah satu cara untuk buang angin dalam perut.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...