Followers Remaja Purba

Thursday, August 10, 2017

Kenangan di Kampung Peraku Senaling, Kuala Pilah


Kenangan pada 30 Jun 2017 (Jumaat).

Musim Aidifitri yang lepas, memang kami gunakan sebaiknya cuti rehat yang ada dan Kampung Peraku Senaling, Kuala Pilah adalah salah satu dari destinasi pilihan. Kampung yang asalnya tiada dalam siri beraya kami.

Kali pertama beraya di kampung Peraku Senaling, Kuala Pilah ni memang best, happening. Betul-betul suasana kampung. Terimbau memori zaman aku #RemajaPurba dulu.







Walaupun jauh tapi puas hati, rasa hilang penat memandu bila melihatkan suasana kampung yang jauh dari kesibukan kota. Memang aku tak nafikan, aku dah jatuh cinta dengan keadaan keliling rumah kawan en. Hubby tersebut.


Anak-anak teruja bila Babah dorang bagitahu ada sungai di belakang rumah.


Tak dan nak berehat lepaskan penat, sungai tempat dituju.



Kawasan agak semak pada awalnya sebelum anak tuan tanah datang bawa mesin rumput
Air agak keruh disebabkan sebelum tu dah hujan..


Aku..?
Photographer yang merakamkan suasana..




Subhanallah.. cantik dan indah ciptaanNYA.



Dak Kakak dengan dak Adik dah serupa anak itik aku tengok dalam sungai tu. Dak Nuha..? Nak mandi tapi penakut, terpaksalah Babah dia turun sekali ke dalam sungai temankan dia yang kononnya nak mandi. Nak mandi tapi dok peluk rapat Babah dia. Terjerit-jerit takut bila Babah dia lepaskan tangan dalam sungai tu. Alah.. bukan dalam mana pun, paras lutut dak Nuha je pun..




Dah puas mandi sungai, sementara nak tunggu makan malam.. kita jalan keliling rumah. Ada anak ayam, itik, angsa, kambing, yang pasti nampak meriah kawasan belakang rumah tersebut. Mulalah berangan nakkan suasana macam ni jugak. Moga menjadi kenyataan.. Aamiin..


Dulu.. aku pernah kena kejar bapak angsa.. kisah di SINI..



Syok kan..


Comel je aku tengok itik ni..
Rileks je, sikitpun tak takut pada aku yang leka mengambil videonya.
Aku syak sebab ia teringin nak jadi model di tepian air kot.. kihkihkih..



Gara-gara seronok dengan suasana persekitarannya, malam baru kami balik. Pakej en. Hubby siap masak untuk makan malam di rumah tersebut. Macam ni.. nak datang lagilah; musim buah-buahan pasti happening kan.. hehehe..



StatusHati: Rindukan awak..




2 comments:

Mia Liana said...

wahhh.. bestnya.. siap ada itik...

norhidana miswan said...

suasana kampung mmg best kan kak... lagi2 siap ada sungai, kalau ada kebun buah2 lg syok

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...