Followers Remaja Purba

Wednesday, August 2, 2017

Jalan selamat, tak usah masuk campur



Sambungan kisah dari SINI..

'Abaikan unsur negative list jgn buatkan ia affecting hidup kita.' komen mama-syafi..


Pedulikan dengan apa yang mereka cuba lakukan. Lakukan yang terbaik buat diri dan keluarga kerana bukan mereka yang berikan kita Ringgit Malaysia untuk meneruskan kelangsungan hidup zaman sekarang ni. --- kata-kata ni aku pernah tujukan pada seseorang dan kini dikembalikan kepada aku.


Mereka hanya pandai mengomen, mengata, bergossip tanpa mengetahui kejadian sebenar. Mencari kesalahan, menuduh melulu dengan hanya mendengar dari sumber yang belum tentu sahih yang kemudian di viralkan pula.. Itulah yang berlaku zaman sekarang ni.


Mudah benar percaya dari sumber yang belum sahih.. mudah benar meletakkan kesalahan. Ingat satu perkara --- Satu jari kau tuding kepadanya, empat jari lagi kembali kepada diri kau itu. Jadi, berhati-hati dalam memberi komen yang penuh emosi sedangkan kau sendiri tak tahu isu sebenar.


Jalan selamat, tak usah masuk campur.. kau kau.. aku aku. Aku tak kacau, kau jangan sentuh aku sebab aku sendiri tak pernah bercampur gaul dengan kau.



StatusHati: Sekali dah terkena, tiada lagi ruang untuk menerima kau kembali..!!



2 comments:

  1. sapalah insan malang yg telah menyiram api kemarahan dlm hati akak ni yek

    ReplyDelete
  2. setuju utk sentiasa think positive...

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...