Followers Remaja Purba

Friday, December 30, 2016

Jumaat terakhir dalam tahun 2016


Kisah pagi tadi:

Timbangan terakhir sebelum berakhir 2016..
Naik dah tentu sebab aku kena lupakan sementara #PerasanSlim sebelum ni.
Chef Hubby pulak senang hati melihat aku rajin menemani beliau makan walau hakikatnya beliau lagi banyak makan dari aku makan.. kihkihkih..
'Macam ni tak kuruslah abang kalau abang je yang makan..' Aku gelak je..

La ni..
Sejak kes warded tu, pola pemakanan aku masih tak banyak berubah, tetap berhati-hati. Risau tak muat segala baju yang ada ni tapi takdelah sampai tak makan langsung. Aku rasa, sama je situasi sebelum warded dengan selepas cuma buat masa ni macam aku cerita tadi, 'kena lupakan sementara #PerasanSlim' aku tu..


Timbul rasa menyesal timbang berat pagi tadi.. tumpul selera nak makan..



Kisah pagi semalam:

Hari Orientasi dak Kakak ke Tingkatan Satu.
Nampak nau anak Mak Budak dah remaja.. Mak Budak pulak dah semakin Remaja Purba. Tak boleh terima lagi beb bila budak sekolah panggil aku 'acik'. sobsobsob..


Bila berat naik, automatik pipi aku pun kembang semacam..


My anak dara.. dak Kakak..
Dulu mak dengan ayah uruskan persekolahan aku..
Sekarang, turn aku pulak..
'Hidup ini ibarat roda'



Jumaat terakhir dalam tahun 2016..
Ya!Allah..
Kau berikanlah kesihatan pada tahap yang terbaik kepada kami.
Kau permudahkanlah kami dalam menjalani rutin harian.
Kau murahkanlah rezeki kami seluas lautan dalam.
Kau kuatkanlah hati kami agar dijauhkan dari perkara yang tidak baik.

Ya!Allah..
Kau lindungilah.. Kau rahmatilah.. Kau berkatilah kedua ibubapa kami sebaiknya.
Aamiin ya Rabbal'alamin..



StatusHati: Maafkan aku andai ada yang terasa dengan kerenahku..


2 comments:

Nadia Nurul said...

wah dah ada anak dara..heheh..tapi mak dara maintain comel lagi..heeee..

adianiez AIDA said...

jaga kesihatan tau.
jgn la ada pengsan2 lg.
bahaya.
gemok skit = baru la lawa.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...