Followers Remaja Purba

Tuesday, October 4, 2011

Siaran Tertunda

Semalam..
Hari Isnin memang biasa aku balik lambat sebab budak sekolah balik 6.30 pm.. tapi ianya jadi luarbiasa lambat bila aku masuk je Federal Highway menuju ke NKVE.. Lebih setengah jam aku tersadai kat tetengah kesesakan jalanraya tu.. Nasib baik anak-anak tak banyak ragam.. Bayangkan dari satu CD ke satu CD dorang tengok nak hilangkan bosan hadap jalan sesak tu..

Aku pulak dah menggigil kelaparan sampai dah nak menangis dibuatnya.. Fobia nak makan.. tak larat nak layan perut yang dok sibuk suruh keluarkan balik isi perut..


Sampai kat rumah pukul 8.05 pm (Biasanya setengah jam dah boleh sampai kat rumah).. Parking dengan jayanya kereta kat depan rumah, terus pergi rumah atok sedara.. Apalagi cari makananlah.. Memang tak sempat-sempat nak masuk dalam rumah dah akibat lapar sangat-sangat..

Alhamdulillah memang rezeki kami anak-beranak malam tadi kat rumah atok sedara.. Terima kasih kat nenek sebab sudi layan kami anak-beranak.. Syukur sangat-sangat..



Hari ni..
Teringin nak makan laksa.. dah siap beli dah ni.. lambatnya nak tunggu waktu rehat.. Dalam masa yang sama aku dah makan buah.. lapar..? a’ah.. Perutku lain macam sekarang.. lapar memanjang tapi tak boleh makan.. Sabar ye.. ada hikmahnya ni..



psstt: Esok Rabu, lusa Khamis.. lepas tu.. ada apa ye hari Jumaat.. ;)

33 comments:

Daddy Ziyyad said...

Fed Hwy tu time raya aja lengang...haha.

Nasib baik tak rasa nak membuang masa jem! :)

azieazah said...

Hari Jumaat nak masak spesel yaaaaaa...?

aizamia3 said...

Daddy Ziyyad:
betul tu.. time raya je boleh sampai tahap guling-guling kat situ..

tapi semalam memang tak sangka seteruk itu jemnya.

aizamia3 said...

azieazah:
dapur kat rumah cuti.. hikhikhik.. tak boleh masak..

Munna said...

akak pgnant kan? ciannya smpai xleh mkn...tp kena mkn jgk...sbr je la ye

kakcik said...

Syukurlah ada rumah yang boleh diterjah untuk makan. :)

aizamia3 said...

Munna:
sedang memaksa diri untuk makan walau hakikatnya tekak taknak bekerjasama dengan perut..

aizamia3 said...

kakcik:
betul kakcik..
bersyukur sangat2.. ;)

MARIA LIZA said...

memang betul2 lapar ni...

Aku Ibu Muda said...

sebbaik wani merasa jem time cuti2 je

perjalanan pergi balik kerja lancar...dekat dgn rumah dannnn


merempit! hehe...

Kancil 8349 said...

nasib Kancil bukan warga KL...hehehe

Anum said...

ciannya
lapar ek..

azam said...

:) adat la KL ni...manjang jem je

miloais said...

federal hiway tu... sepanjang masa jam tak hengat uols...

bujal X said...

cakap laksa tetiba saya teringin nak makan laksa goreng~he~~

abghani said...

dlm kereter stanby roti

rATu kEBaYA said...

lepas tu cuti.. nak jenjalan.. hoyee..

Bigdaddyz said...

laksa goreng...ada ke biau betul si bujal x ni....hehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

nak p bercuti ke?

pena rozie said...

KL memang jem...

Akulah Pak Lan said...

laksa kat bangi sedap. laksa rimba. haha

Fara said...

En.Daddy....

Sy pun pnh mkn laksa goreng mcm yg bujal citekan tu!

Awak...
Kawan sy pun ada sorang mcm awak. Lapa tp tak lalu nak mkn.

Mcm ne la tu kan?

ainhany said...

salam aiza,

takpe2..ending dia dapat apa yg dihajat...makanlah dik..itu kehendak org dalam tu...kepingin banagt dia hihiii....

sabar dan redza...ALLAH berkati dan memudahkannya..Amin

Gen2Merah said...

saya mmg benci dgn kesesakan.. rimas,, huhu

eelobor said...

kat KL nie, masa raya jer lenggang. ari lain semuanya jem

ariana said...

kadang makan kat rumah org lain memang berselera..gulai masak singgang pun sodap..tapi bila balik rumah dan masak, rasa tak sesedap gulai org tu pulak..hehe

Namee Roslan said...

hidup di KL menjengkelkan. rimas sbb congested.

ayin said...

sy cadangkan beli makanan kuih jer, atau sushi utk makan dalam kereta... alas perut sikit... hehehe

anamizu said...

salam..

alamak stuck dlm jem lamenye..
sipbek cik ana kje dlm kmpg je..hehe



salam kenal,
cik ana :)

Gen2Merah said...

selamat oagi aizamia... ceria2 selalu ya

MamaEma said...

dua jam baru sampai rumah...isssh3x...tak suka kalau jem2 ni

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nasib bek aku dok melaka sis.. n aku bawak moto kapcai jerk.. xde la sangat nak menghadap jem ni.. huhhu

PinKy MoMMa said...

apa ada pada jumaat..ni yg tak sabau nak tau ni?

makan sedap ke larling?

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...