Followers Remaja Purba

Saturday, August 22, 2020

Baby Boy and Carpal Tunnel Syndrome


DAY 155 (19 Ogos 2020 - Rabu)
Mendapat berita adik sepupu dimasukkan ke dalam wad. Nampaknya awal dari tarikh jangkaan sebenar. Moga semuanya dipermudahkanNYA.


DAY 156 (20 Ogos 2020 - Khamis)
Salam Maal Hijrah
1 Muharram 1442

Alhamdulillah.. Baby Boy.. 👶
Ibu dan baby dalam keadaan baik.💞
Tahniah ibu dan Toksu Tok Puteh dapat cucu lagi.

Selamat berpantang Kakak, jaga diri and baby baik-baik. Ai is jealous hokey, dalam pantang ibu jaga..


DAY 157 (21 Ogos 2020 - Jumaat)
Petang.. temujanji di Bahagian Pemulihan Carakerja berkaitan jari tangan aku.

Median nerve is compressed at the wrist, resulting in numbness or pain.
Dari FB Dr. Khairul Faizie @ Daddy Ziyyad
Saya simpan sini ye Doc. 😉


Carpal Tunnel Syndrome melibatkan Median Nerve di kawasan pergelangan tangan yang terhimpit. Simptomnya pun berbeza, kawasan kebas/sakit macam rajah di atas.


Sakit pada jari aku tertumpu pada sekitar ibu jari tangan. Bukan sebelah tapi kedua-dua belah ibu jari aku. Sebelum Ramadhan kena pada sebelah kiri, dekat Aidiladha melarat ke sebelah kiri.

Dari rasa kebas hingga dah tak boleh bengkok, susah nak genggam apalagi nak angkat barang-barang berat.  Berdenyut-denyut menahan sakit bila dah buat kerja. Nak pegang pen nak menulis pun sakit, nak menaip di handphone pun susah. Itu belum lagi perihal memandu kereta yang memang aku tak boleh elak.. 😞

Sekarang aku dalam proses rawatan sejak sebulan lepas. Inilah aku, dah teruk baru nak dapatkan rawatan. Tak sangka begini teruk keadaan aku rupanya. 

#KisahKita: Sakit sangat.. 😭

4 comments:

m.u.l.a.n said...

Tangan ni dah kena op dah 20 thn dulu sbb CTS ni. Mmg ngilu selagi tak op. Minor op je dlm 1 inci tp sengal 1/2 badan

Syaz Rahim said...

Semoga lekas sembuh sis

sophea ◇ said...

semoga sihaat kembali

ewanthology said...

semoga dipermudahkan

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...