Followers Remaja Purba

Thursday, August 6, 2020

Bersedia untuk balik kampung?


DAY 136 (31 Julai 2020 - Jumaat)
Salam Aidiladha buat semua.

Dalam keadaan norma baharu ini, tiada langsung persediaan untuk Aidiladha. Sekadar melawat keluarga mertua pada sebelah pagi dan kembali ke rumah pada sebelah petang dek kerana en. Hubby perlu bekerja. 

Dak Nuha bersama sepupu dari Terengganu..

Baru perasan kali ni tiada gambar bersama keluarga

'Nasib baik muat baju ni ibu..' - dak Adik


Bersedia untuk balik kampung?
DAY 137 (01 Ogos 2020 - Sabtu)
Bila ada peluang dapat balik kampung, dah tentu takkan aku lepaskan. Tak kisahlah gerak balik di tengah malam sekalipun. 

Pukul dua pagi menikmati hidangan sup Gear Box dan rendang ayam ketika kami sampai di kampung. 


DAY 137 (01 Ogos 2020 - Sabtu)
Suasana di rumah PakNgah aku. Di sini mak aku masakkan menu ikan masak asam pedas. Mak aku juga tolong urutkan jari tangan aku. Berusaha mencari alternatif lain selain dari mendapatkan rawatan di hospital.


Bersama cucu sulung lelaki dan perempuan sebelah mak aku..

Kemudian singgah di sini..
'Cendol Goncang'

Alahai aku lupa lokasi tepat kedudukan kedai ini. Kalau tak silap dekat Padang Sebang, Tampin, Negeri Sembilan. Ketika itu, bila dah ambil order baru perasan kenapa kami tak order Cendol Goncang. Hanya order cendol, jagung, pulut dan aiskrim disamping coconut shake. Dari segi rasa aku bagi 4/5 bintang. Kira oklah + siap tapau untuk mak buyung a.k.a adik sepupu aku di rumah.

Kenapa di panggil Cendol Goncang tu? Cendol yang digoncang/gaul, lebih kurang macam tu lah kot.

My Bodyguard mestilah ada..
Dak Kakak dengan dak Nuha pun ada sama waktu ini.

Malamnya pula..
Nah!Kali ni kita bagi orang lain pulak dengar..

Biasa digantung tapi kali ni, kira baringkan ia.
Sekali.. Nah!Amik.. meletup-letup kena tangan..
Kahkahkah.. padan muka..

#KisahKita: Masih ada yang tertinggal..

3 comments:

  1. raya sakan..siap ada mercun dan bunga api.

    Raya kali ni kami tak dengar bunyi apa pun..

    ReplyDelete
  2. Nampak meriah juga sambutan hari raya tu. Paling happy tentulah anak-anak kan.
    Kami tidak sambut raya seperti kebiasaanya.
    Sama2lah kita berdoa agar Convid-19 segera berlalu.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...