Followers Remaja Purba

Monday, August 3, 2020

Mesin Basuh Aku Rosak


DAY 132 (27 Julai 2020 - Isnin)
Kali kedua menjalani rawatan di hospital. Kali ini aku tak bersedia dari segi mental  dalam menahan kesakitan hingga beberapa kali aku minta untuk hentikan sekejap rawatan fisioterapi tersebut. Berpeluh-peluh aku menahan rasa sakit kali ni.

Sakit..
Itu je yang mampu aku cakap.


DAY 133 (28 Julai 2020 - Selasa)
Semenjak dua tahun lepas, tak pernah walau sekali aku makan tengahari di luar tempat kerja dan hari ini menjadi sejarah buat diri aku. Salah seorang sahabat baik mengajak aku keluar.

Awalnya sengaja aku menyakat, tak sangka bersungguh dia memujuk mengajak aku keluar. Akhirnya, buat pertama kali aku makan tengahari di luar berdua bersamanya.

Hikmahnya.. Rasa lega sebab dari pagi aku bad mood berkaitan dengan hal kerja. Ini yang menjadi sebab aku keluar sebenarnya.


DAY 134 (29 Julai 2020 - Rabu)
Mesin basuh rosak.

Boleh pulak mesin basuh merajuk. Langsung tak berfungsi dibuatnya. Rasa nak marah pun ada sebab yang susah nanti aku jugak.

Nasib baik adik aku ada. Terima kasih di atas bantuan yang dihulurkan. Syukur Alhamdulillah tak perlu hantar ke kedai untuk dibaiki.


DAY 135 (30 Julai 2020 - Khamis)
Hari ini aku cuti memandangkan kawan sekolah dak Kakak nak datang ke rumah membuat latihan berkumpulan berkaitan kerja khusus yang diberikan oleh guru sekolah deme.

#KisahKita: ...

4 comments:

Siti Yang Menaip said...

saya faham sakitnya rawatan fisio.. nampak mudah tapi sakitnya tu Ya Allah.. sementara nak biasa dan okay sikit.
you can do it !!

Diana Rashid said...

makan berteman memang best. tapi saya masa kerja dulu makan sorang2 tu dah biasa. Maklum la..antisosial..hahah

Syaz Rahim said...

Aduhai..semoga lekas sembuh dan semoga mesin basuh tak meragam lagi

Amie said...

Moga Allah anugerahkan kesabaran yang tiada penghujungnya dalam menghadapi ujian melawan kesakitan ini.
Sesekali makan bersama teman-teman seronok juga.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...