Followers Remaja Purba

Sunday, August 4, 2019

Bukan Gelandangan


Besen pun jadi..

Tak hirau keadaan keliling..

Oyen..
Bukan kucing gelandangan tapi bertuan. Bukan aku punya tapi kepunyaan jiran. Sebelum subuh 'memberi salam'.. Meluru masuk mengiau mencari perhatian.

Kebanyakkan masa makan tidur je si Oyen ni. Penakut pun ye. Asal ada kucing lain ajak gaduh, laju je ia masuk ke dalam rumah mencari perlindungan.

Kena tarik ekor, kena peluk, kena bedung macam baby, kena mandi.. pasrah je rupanya. Cakar.. Gigit pun tak reti.

Ni baru je nak puji ia dah buat perangai. Dalam diam si Oyen 'capai' ayam seketul dekat dapur. Apa aku buat? Bawak si Oyen dengan ayamnya makan dekat luar rumah. Tutup pintu jangan bagi dia masuk. Simple.. tu nasib baik aku tak kurung dalam bilik air tau Oyen.. 😡👻

Oyen..

#KecikBesarKecikBesarJeAkuTengok..
#JantanPenakut.. 🤣🤣

StatusHati: Berehat - selesema..

3 comments:

Warisan Petani said...

Kesian si Oyen

Ana Jingga said...

depa ni ikut dan jer kan nak tidur, comel lak tu hehe :)

adianiez AIDA said...

ha ha ha ha :)
lapo ye,oyen.
kan dah kena dok luar.
lenkali minta izin tau :) hi hi hi...

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...