Followers Remaja Purba

Tuesday, December 12, 2017

Siap peluk kaki merayu bagai


Kisah petang kelmarin - 10 Disember 2017

Bersungguh-sungguh dak Nuha memujuk Babah dia.. merengek-rengek dekat aku nak ikut Pak Busu aku balik kampung. Aku dah cakap jauh bukan dekat.. dia takmo dengar. Siap peluk kaki merayu bagai. Alahai anak.. cair hati ibu Nuha ooii..

Dalam berat hati nak lepaskan dak Nuha, tangan ni laju je mengemas barang keperluan dia.. DAN.. tu dia.. siap lambai aku.. 'bye ibu..' aku pujuk keluar dari kereta pun takmo.. 😅  
- Status di FB #MakBudak..


Lambaian dari dak Nuha..



Dak Nuha dah selamat berada di rumah bapa saudara aku di Selatan Tanahair. Takdelah jauh mana pun kampungnya cuma bagi dak Nuha dia ingat macam balik kampung Babah dia yang sejengkal tu agaknya. Apa-apapun keluarga di kampung sentiasa update mengenai dak Nuha. Dia happy je dekat sana asalkan jangan disebut nama ibu dengan babah.. kalau tak nanti, jenuh nak memujuk dia.


Keadaan aku..?
Rasa yang biasa dialami oleh seorang ibu bila anaknya takde. Rutin harian masih berjalan seperti biasa tapi itu bukan alasan untuk terus rasa sunyi sedangkan dak Kakak dengan dak Adik masih ada menemani dekat rumah. Masih ada geng untuk bergaduh sebenarnya.

 

StatusHati: Tak sabar nak balik kampung.. hahaha..



7 comments:

norhidana miswan said...

berani lak dak nuha sorang2 kak... ingatkan dak kakak n dak adik ikut sekali

aizamia 3 said...

Norhidana Miswan:
Sebab ada kawan tu yang dak Nuha beria nak ikut balik kampung tu. Dak Kakak dengan dak Adik memang takmo ikut kalau ibunya ni takde sekali.. hehehe..

Kakcik Nur said...

Begitulah hati ibu, risaunya kadangkala tidak menentu, sedangkan anak-anak gembira selalu... :)

Anis Azalea said...

Dah pandai dia minta balik kampung. Berani juga dia tanpa ibu dan abah dia ya..

Ann Ishak said...

tak sabar nak balik kampung atau tak sabar nak jemput dak nuha :D

HeNRieTTa JoSe said...

mcm mcm ragam anak anak kan....

BANkami Blog said...

hahahaha

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...