Followers Remaja Purba

Tuesday, January 10, 2017

Faktor Usia tu..



Kisah semalam:

Sebelum nak jumpa doctor di hospital, pekena ni dulu.

Kuah putihnya memang sodaplah..
Nama kedai den lupo.. hehehe..



Hospital lagi?
Sambungan dari SINI.. 
Masalah pada pinggang yang belum selesai.
 
Penerangan daripada doctor berserta gambar CT Scan yang dibuat.
'Sendi berdekatan tulang belakang injured. Salah satu sendi tu dah menipis/menurun menekan sendi di bawahnya. Itu yang menyebabkan rasa sakit. Ia takkan pulih dan kekal macam tu.'
 
 
Masa doctor bagi penerangan tu, aku terdiam tergamam sebab tak terfikir sampai macam tu sekali. Untuk Fisioterapi, kalau nak pergi boleh, tapi ianya takkan membantu. Cara yang boleh mengurangkan rasa sakit tersebut adalah dengan melakukan senaman seperti yang diajar oleh doctor, selain dari kedudukan postur badan dan juga makan ubat. Itupun hanya bila aku dah tak tahan baru aku ambil ubat, selagi boleh tahan, memang aku tahan.
 
 
Dalam pada tu, ada yang bertanyakan keadaan aku..
Bila aku terangkan keadaan sebenar, dikatanya 'Faktor usia tu'..
Tolong sikit.. aku masih lagi #RemajaPurba kot.. kahkahkah..


Pada siapa yang tengok cantik.. maka akan nampak cantiklah..
Pada siapa yang tengok tak cantik.. sah dia ada masalah mata..
 

StatusHati: 6 bulan lagi date balik dengan Doctor..


4 comments:

  1. bertabah aiza, cuba buat light exercise jugak. semoga diberi kesembuhan dengan cepat.

    ReplyDelete
  2. Hensem tak doktor tu? hahaha... off topic.. :P

    ReplyDelete
  3. moga cepat sembuh....sedapnye tosei....

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...