Followers Remaja Purba

Tuesday, January 17, 2017

Belum layak untuk menderma darah


Kisah di Hospital pagi tadi..

Selesai urusan berkaitan, keinginan nak derma darah tiba-tiba mencanak naik; dah alang-alang masih berada di hospital kan.. Last time tak berjaya pujuk en. Hubby. Beliau tak izinkan. Kali ni sebab aku pergi sorang, gigih aku mengisi borang berkaitan sebelum nak derma darah tadi..


Dipendekkan cerita..
Aku sememangnya belum layak untuk menderma darah kerana Hb low..

'Sikit je lagi kak, kalau tak.. akak dah boleh derma dah. Lain kali akak cuba lagi ye kak.' Ini yang dimaklumkan oleh Doctor bertugas.

'Bagi sihat dulu diri tu.' Nasihat Pengarah di tempat kerja.


Secara luaran, memang nampak macam dah ok, walhal sebenarnya masih belum.. sebab itulah minggu lepas aku rasa tak sedap badan.. macam nak pengsan lagi. Maka, jalan terbaik.. jaga dulu diri sendiri sebelum ada hati nak bantu orang lain.


StatusHati: Dalam hati... takpe, lain kali aku pergi hospital aku nak cuba lagi.

4 comments:

  1. sebenarnya ada hikmah tu.. kalau tak belum tentu asben izinkan kan?

    ReplyDelete
  2. I pun x leh derma darah..darah i x sht sbb H1N1 dulu

    ReplyDelete
  3. xpelah..y pting jaga ksihatan diri..
    kna utamakan diri dlu..

    biasalah kt sakit dalam..y org x nmpk.. tp hkikatnya, sakit kt parah juga kalo dibiarkan.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...