Followers Remaja Purba

Saturday, January 14, 2017

Atas Nasihat Doctor


Satu Pengalaman:

Hari ni 14 Januari 2015, dua tahun lepas adalah permulaan di mana aku nekad untuk berusaha mengurus dan me'maintain'kan badan a.k.a Diet. Dari Overweight kini BMI dah jadi Normal. 'Bukan senang nak senang'.

Sepanjang tempoh tersebut, macam-macam dah aku lalui. Try and Error kata orang kampung aku. Aku tak suka nak share sembarangan; nanti dikatakan riak.. tak cuba tak dapatlah hasilnya. KAU NAK KURUS.. USAHALAH.. Aku ni jenis berat badan senang naik, jadi kena kawallah pemakanan. Rugilah beb kalau tak jaga.. apa yang aku usahakan dua tahun ni akan jadi sia-sia je.

Dan hasil terkini.. atas nasihat Doctor hensem yang jaga aku.. 'Please.. No more diet, nak kurus macam mana lagi..?' 😀😀😀

Cuma satu jelah.. aku ralat aku tak berjaya dapatkan berat badan yang aku inginkan.. eeerrrrr.. kalau aku teruskan misi #PerasanSlim aku tu kan.. eeerrrr.. tahan tak agaknya telinga aku nak dengar bebelan demi bebelan..? eeerrr.. nantilah sebab aku belum sihat sepenuhnya. Cukup-cukuplah hujung tahun lepas aku dikejarkan ke hospital.
#SayangiDiriSendiriDahulu
#MisiTerkini
#PerasanSlim
#KekalMaintain


StatusHati: Akan aku usahakan..



8 comments:

  1. Susah betul nak maintain kurus ni kan...kita masih tak berjaya walaupun makan dah dikurangkan. Minuman bergula dikurangkan paling banyak bagi impak.

    ReplyDelete
  2. Macamana nak kuatkan semangat ni...nak kurus jugak huk huk..tapi jaga diri sis, jgn sampai ada kesan pd kesihatan ya...

    ReplyDelete
  3. nak cantik memang perlukan pengorbanan cuma tu la hope jangan perjudikan kesihatan.. asal sihat sebenarnya dah cantik.. hehehe

    ReplyDelete
  4. Kurus perut tu ok...tapi jgn kuruskan organ2 pentng dlm bdn. depa tu perlukan makanan untuk uruskan tubuh kita. Jgn smpi depa tu pun turut kelaparan...

    ReplyDelete
  5. nak kurus memang susah.nak naikkan berat badan senang gilerr

    ReplyDelete
  6. apa apa pown kesihatan perlu diutamakan...

    ReplyDelete
  7. Maintain je x yh nk kurus sgt..hoke?

    ReplyDelete
  8. biar kurus dgn sihat..
    xpelah x dpt berat bdn y kt nak..apa y pting, dpt badan y sihat pom dh ok..sama mcm lya la..mudah sgt naik badan..klo nk kurus tu punyalah bercinta.. nak naik sekelip mata je

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...