Followers Remaja Purba

Monday, July 27, 2020

Dak Nuha kembali ke sekolah


Baru nak update kisah beberapa hari sepanjang minggu lepas. Takpelah, janji ada kenangan yang aku boleh simpan di sini.

DAY 125 (20 Julai 2020 - Isnin)
Alhamdulillah rutin harian berjalan dengan baik sepanjang hari. Dak Kakak teruja bercerita disebalik hadiah 'pink panther' kepada tiga orang kawan baiknya.

Bekal makanan 'Pink Panther'

'Ibu.. ramai yang cemburu tengok anak patung tu. Dorang cakap, untuk dorang takde ke?'
'Kakak bagi masa bila?'
'Kakak dapat jumpa waktu balik sekolah je ibu, itupun dapat jumpa dorang sekejap je'.

Itu dia penangan di sebalik norma baharu dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) ini, tiada ruang untuk berjumpa kawan-kawan di sekolah dan chit chat seperti biasa. Takpelah kakak, dapat hi hi bye bye pun dah bersyukur dari tak dapat jumpa langsung kan.


DAY 126 (21 Julai 2020 - Selasa)
Sedikit sibuk memandangkan dak Nuha akan kembali ke sekolah. Menguruskan apa yang kurang dan yang tiada supaya tiada yang merengek menangis sebelum nak ke sekolah nanti.


DAY 127 (22 Julai 2020 - Rabu)
Hari ini dak Nuha kembali ke sekolah.
Kali ni aku tak ambil cuti seperti minggu lepas. Takpelah Nuha, ibu tahu Nuha boleh berdikari macam biasa kan.

Hari yang sama juga aku ada temujanji di hospital berkaitan gangguan saraf pada bahagian jari tangan aku.

#KisahKita: ...

5 comments:

Han Hanni said...

kesian anak2 nak jumpa/main2 dgn kawan pun tak boleh kan. harap cepat covid ni berlalu. kita yg dewasa bileh tahan2, yg budak2 kesian kalau halang main2 dgn kwn, tp untuk cegah dr penyakit buat masa skrg kena la amalkan penjarakkan sosial kn.

semoga dipermudahkan urusan mama nuha berkaitan gangguan saraf pada bahagian jari tangan tu.

Hsna Rahman said...

alah alah sweetnya dia dgn pink panther comel plak ..

Diana Rashid said...

Bestnya dapat kawan macam ni. Hahaha..

Syaz Rahim said...

COmel, sebab tu ramai tanya tu hehe

Siti Yang Menaip said...

ehehe kite pun geram tengok pink panther tu..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...