Followers Remaja Purba

Wednesday, July 10, 2019

Temuduga Terbuka 'KOSSAN LATEX INDUSTRIES (M) SDN. BHD.'


Temuduga Terbuka 'KOSSAN LATEX INDUSTRIES (M) SDN. BHD.'
Tempat: MPKK Meru (Dewan Orang Ramai Meru):
Tarikh: 6hb dan 13hb Julai 2019
Masa: 9am - 4pm

Banner Temuduga Terbuka..

Sabar menunggu giliran dan ada juga yang tak sabar..
Macam-macam kerenah yang dapat aku lihat waktu hari kejadian..



Menemani adik menjalani sesi temuduga tersebut. Dalam masa yang sama, secara spontan aku menghulurkan bantuan bila melihat ada calon yang terkial-kial tak tahu nak buat apa.

'Ai dapat elaun tak tolong you ni?' Sekadar mengusik mereka.
'Boleh, nanti I belanja you makan tengahari. You bagi no. telefon you.'

Berkali-kali salah seorang dari mereka (maaf ye miss ai lupa nama you) mengucapkan terima kasih pada aku kerana spontan membantu. Terkejut juga dia tiba-tiba ada yang menghulurkan bantuan membantu team mereka.

Dari sekadar mengagihkan borang kepada calon yang hadir hinggalah membantu salah seorang penemuduga memanggil calon untuk ditemuduga. Dah macam staff #Kossan pulak aku waktu tu.. 😎 Mana taknya ada calon yang bersungguh bertanya pada aku.. 'Maaflah dik, akak bukan staff, ni tolong je.'

Buatmu #Kossan.. kalau aku team HR, mesti calon yang hadir 'tak suka' aku.. 'Akak ni tegas sangatlah.' Ada yang komen macam tu pada aku.. 🤣🤣 tapi ada yang tersenyum tengok gelagat aku, 'alah dik.. akak buat macam tu sebab tak nak bagi korang gemuruh sangat'.

  🤣🤣  Anyway, good luck buat yang hadir temuduga pada hari Sabtu lepas dan juga  hari Sabtu ini.
#KossanLatexIndustriesSdnBhd
#SekadarMembantu
#AkuBukanStaffKossan


Lewat petang beraya di nenek a.k.a Pengasuh anak-anak walau Syawal dah menutup tirai..

StatusHati: Dah lama tak diserang sakit pinggang.

2 comments:

  1. apa salahnya membantu kak, kebetulan kita ada pengetahuan... moga sambil membantu tu ada yg titipkan doa buat kita...

    ReplyDelete
  2. interview kerja.
    lama sudah pengalaman tu.
    latest, 2 thn lepas, interview nak sambung blaja.
    seram sejuk segala urat yg ada kat badan ni :)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...