Followers Remaja Purba

Saturday, September 15, 2018

Buah Cempedak Ondscene


Kenangan pada 18 OGOS 2018 - Sabtu

Menjadi jugak akhirnya apa yang aku inginkan walau harapan tak setinggi KLCC. Berdebar-debar..? Nak beli cempedak je kot tapi sebenarnya teruja nak jumpa seseorang.

Semakin berdebar-debar bila aku sampai di tempat kejadian, ramai pulak yang ada.. lagi seganlah beb. Ok.. part ni awalnya aku rasa gelabah tapi itulah fungsi bawa dak Nuha bersama - penyelamat keadaan serta syukur insan yang aku nak ketemu tu peramah yang bukan sedikit.


Cempedak sekilo RM6.00
Petai pun ada beb..


Bila gambar diambil oleh jurugambar profesional, sila pastikan dalam keadaan bersedia.

Kalau tak..?
Semua akan jadi gambar candid.. percayalah.. hahaha..



Dak Nuha makan beria-ia cempedak goreng tu.
Baru masak.. panas lagi..
Aku..? Bukanlah malu atau segan tapi perut masih dalam situasi tak berapa ok.


Tak lama di situ kami beransur ke tempat lain. Psstt.. satu hari nanti nak cuba makan di kedai makan kat situ. Tengok menu menarik tapi masa hari kejadian disebabkan perut tak ngam dengan tekak terpaksa kulupakan hasrat tersebut.


Situasi di Rumah pula.. Keesokkan harinya..

Ini rupa luarannya..

Ini dalamannya.. cantikkan..


DAN..
Resepi Tuan Shamsul sendiri..
Tambahkan cheese di dalamnya..


Nak lagi sedap.. letak bebanyak cheese nya.. hehehe..
Apa rasanya?
Cubalah sendiri..
Tak sedap jangan complain sebab anak aku hantu cheese.. hehehe..



Disebalik kisah Buah Cempedak:
Keranamu Cempedak sanggup kuharung jalan nan sesak tapi kereta dipandu bukan #MakBudak. Jauh buah ni mai dari Cheras Perdana nun.. Cantik + sexy isinya. Manis.. tambah lagi bila digoreng bersama cheese.. 🤗😊 Alhamdulillah.. rezeki dariNYA. Moga makin murah rezeki si pemberi. Si penerima ni naik segan nak menerima.. 😅

Siapa orangnya yang kami jumpa..?
Google je nama Shamsul Ondscene.. itulah orangnya.
"Reality in Real Life" Unsung Journo Forever TV Camera Journalist, Photographer, Blogger


StatusHati: Segan masih ada sampai la ni.. hahaha..


3 comments:

Warisan Petani said...

Cantik isi cempedak tu walau pun kulitnya tak lawo

Aryan azra said...

sedapnya cempedak

Siti Yang Menaip said...

suka cempedak goreng buah da ranum cemni. yang tak ranum kureng sket..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...