Followers Remaja Purba

Tuesday, April 24, 2018

Perubahan pada Jalan Yong Shook Lin, Petaling Jaya


Kisah lama menggamit memori

Proses penukaran permukaan jalan di Jalan Yong Shook Lin, Petaling Jaya


Pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya telah melaksanakan pelan baru yang melibatkan Jalan Sultan, Jalan Barat, Jalan Utara, Jalan Timur dan Jalan Yong Shook Lin untuk sistem trafik sehala.



Sumber en. Google


Perubahan ini turut melibatkan perubahan besar yang pada awalnya aku rasa menyusahkan dengan menjadikan jalan tersebut menjadi jalan sehala. Pada yang pernah atau kali pertama melalui kawasan tersebut pasti akan 'tersesat' dan hilang arah sekejap dan aku sendiri pernah terkena terlajak arah.. haa.. amik sepusingan kena pusing, walhal di kawasan itulah aku berurusan setiap hari.




Perubahan besar dibuat..


Inilah hasilnya.


Kenapa nak bercerita mengenai tempat ini yang pada umumnya dah mengetahui laluan trafik kawasan berkenaan..?
Sebak pula tiba-tiba. Banyak kenangan di sini, dari zaman berjalan kaki naik bas, naik teksi, naik motor, naik kereta -  baru la ni nampak perubahan berskala besar dibuat.

Sebenarnya.. aku rindukan suasana tempat ni. Bukan mudah untuk aku nak beralih arah. Bukan mudah nak terima perubahan dan bukan mudah untuk aku pergi jauh meninggalkan kawasan ini. Sedih tapi bak kata orang kampung sebelah kampung aku 'life must go on..'



StatusHati: Hampir sebulan dah aku berpisah dengan PJ New Town ni..



5 comments:

  1. nengok kt plan jln tu, mcm nk nngis pulak... ssh jgk jd jln sehala tuh, jauh jgk nk musing klu dh terslh jln huhuhu

    ReplyDelete
  2. perh, jauh jugak nak pusing kalau terlepas simpang ni :D

    ReplyDelete
  3. Zumal yang jarang pergi confirm sesat gini...

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...