Followers Remaja Purba

Friday, November 17, 2017

Tolong Ceraikan Aku..!



Untuk aku mencari kebahagiaan aku, tolong ceraikan aku. Aku akan cuba sedaya upaya untuk lupakan kau.
- Filem Ombak Rindu.


'Ibu.. cerai tu apa?'
 Tiba-tiba muncul soalan ni dari dak Nuha waktu menonton filem tersebut.

'Cerai tu bila dia tak duduk bersama, dia duduk asing. Macam ibu dengan Babah duduk sekali, kira tak bercerailah.' Secara ringkas aku terangkan pada dia.


'Oh.. macam acik tu ye?'
'Oh!Tu bukan cerai tapi dia pindah rumah..' Merujuk kepada sebuah keluarga ni.


Pemahaman budak berumur lima tahun yang kadangkala aku tak terfikir akan jawapan 'out of the box'nya itu.



StatusHati: Bila anak-anak dah pandai berbicara..


7 comments:

  1. Zaman sekarang parent dah perlu bersedia dengan soalan tak tercapai dek akal anak2 ni �� Nasib baik dia tak tanya lebih, puas nak explain tau.

    ReplyDelete
  2. Kan..kena bagi jawapan bijak dan tak mengelirukan.

    ReplyDelete
  3. soalan KBAT ni...tak terjawap kadang kadang...hehehe....naseb maknya pndai jawap....

    ReplyDelete
  4. hihi.. soalan diaorang pun kita tak boleh nak expect apatah lagi jawapan diaorang.. Kadang2 kalau dengar diaorang punya jawapan, rasa macam nak gelak guling2, tapi terpaksa tahan perut dari gelak. hehe

    ReplyDelete
  5. nak jawab pun kena hati hati...takut budak tu salah pemahaman.

    ReplyDelete
  6. Kadang kita nak jawab pun jenuh memikir jawapan yang sesuai. Takut tersalah faham..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...