Followers Remaja Purba

Monday, November 13, 2017

Kalau boleh dengan 'nyawa' nak dideletenya..


Setakat petah berhujah belum tentu kau pakar dalam meledani permasalahan hidup. Jangan mendabik dada sangat, tak usah nak bangga macam kau tahu serba-serbi. Kalau kau pandang dari mata hitam kau tu, memang tak nampak apalah. Cuba pandang dari sudut mata hati, baru kau nampak realitinya..


Kau langkah masuk dulu dalam dunia yang kau kata tu, baru kau tahu hakikat sebenarnya. Susah ke senang ke, selagi tak laluinya, selagi itulah takkan tahu realiti sebenar. Aku tak nak doakan yang tak elok terhadap kau tapi cukup sekali.. cukup sekali je kau kena.. memang aku akan 'basuh' kau secukup rasa.



StatusHati: Manusia.. kalau dah benci, kalau boleh dengan 'nyawa' nak dideletenya..



8 comments:

Nurzakiah Hanum said...

semuanya jadi buruk ya

LYAfrina said...

Bnyak bersabar yer.. Gitulah kehidupan..mcm2 ragam manusia y myakitkan

Cikgu Iza said...

Inilah realiti kehidupan, walaupun rambut sama hitam, tapi hati lain2..

makchaq said...

Sabar sabar......
Jangan delete.. letak dalam folder spam dah la...

HeNRieTTa JoSe said...

moga semuanya baik baik saja....

Mrs. A said...

Marah sangat nampaknya?

azrinros said...

Sabau kata orang Melake. :)

hainom OKje said...

Takut woo baca entri ni....
Manusia mmg bermacam peel dan ragam. Sabar dan cuba bijak menangani.
Cakap mmg senang ek...huhu

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...