Followers Remaja Purba

Friday, November 3, 2017

Kau boleh acah-acah brek..??


Kisah pagi semalam:

Depan kau kosong.. kiri kau kosong.. tapi kau pandu perlahan di lorong paling kanan. Aku cukup hormatkan kau pada awalnya tapi bila kau masih dengan gaya pemanduan yang perlahan tu, nampaknya aku takde pilihan.

Aku bagi high heam.. Aku bagi signal.. Kau boleh acah-acah brek waktu aku nak memotong kereta kau.. 🤔🤔


Kau dah kenapa?!
Sengaja nak tunjuk samseng atas highway ke?

Kau kena faham... lane paling kanan ni bukan untuk orang seperti kau.. sambil memandu sambil chit chat dengan awek sebelah. Tak payahlah nak tunjuk sikap paling cool dekat awek sebelah kalau gaya pemanduan kau buat orang belakang jadi hilang sabar.



StatusHati: Sakit gigi.. berdenyut-denyut rasanya.. sobsobsob..



4 comments:

I am LZ said...

LZ faham sangat perasaan aizamia ketika itu..
Benci dengan pemandu yang tak tahu sesuaikan kelajuan dan penggunaan lorong semasa memandu.. Annoying!

Mummydearie said...

Bab memandu di jalanraya ni memang lebih banyak kisah menyakitkan hati daripada yang menggembirakan. Dia mungkin terlupa belajar lane paling kanan tu apa gunanya.

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Pernah jugak kena macam nie kat highway PLUS. Bila kita tukar lorong, dia pun ikut sama tukar lorong... Kalau ada member kat sebelah, rakam je aksi pemandu macam nie... kemudian buat laporan POLIS... hahahaha...

Amanda Suria said...

Sebeb tu i prefer naik kenderaan awam kat KL ni...x kuasa la i nak bawak keta sebab org KL bawak keta gelabah katak....

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...