Followers Remaja Purba

Monday, April 17, 2017

Ragam anak-anak ketika memancing di Tasik


Kisah minggu lepas..

Petang selepas menghadiri kenduri kahwin anak blogger Makchaq, anak-anak request nak memancing ikan.. sebab Babah dorang cuti, maka kesempatan yang ada jangan dilepaskan.

Tasik yang tak berapa dekat dengan rumah menjadi pilihan untuk melepaskan gian anak-anak memancing. Aku..? Layankan aje.. Seronok tengok ke hulu ke hilir anak-anak mencari ruang untuk memancing ikan.


Menunggu Babah dorang menyediakan pancing dan umpan.


Tempat kurang bersih, jadi hanya datang untuk memancing jelah..



Dak Adik dengan pancingnya..



Dak Nuha tukang menyediakan umpan..
Dapat dek Nuha, kenyang ikan-ikan tasik tu hanya dengan sekali 'balingan'..



Lewat petang tu datang pulak kawan lama dari Hutan BELUM..
Terima kasihlah datang menjenguk kami di sini..
Next time mai singgah rumah kami pulak..



Hasil ikan yang berjaya dipancing oleh anak-anak..
Nampak besar tapi sebenarnya ikan lampam bersaiz tapak tangan dak Nuha..




StatusHati: Mencari masa nak memancing lagi..


7 comments:

Nour Adieb said...

Minat juga memancing ni, pastu umpan cacing. Senang dapat ikan 😁

Nurzakiah Hanum said...

macam2 gelagat

norhidana miswan said...

oklah tu kak, boleh tahan anak2 akak boleh dpt ikan jgk...
mengajar kesabaran memancing nih....

Kakcik Nur said...

Ikan lampam masak lemak cili api campur belimbing buluh, sedapppp... :)

paridah said...

SERONOKNYA MANCING DPT PULA HASILNYA

kesoma rai said...

menariknya kak.. sure seronok dak nuha..

Pha Is said...

jadi la saiz ikan lampam tu..
teringat dulu masa kecik2 masa 1st time memancing dapat ikan puyu besar 2 jari je.. tu pun seronok nak mati dah.. hahahaha

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...