Followers Remaja Purba

Tuesday, July 19, 2016

Kisah Raya Kami..


Tiada gambar raya yang lengkap bagi aku dan keluarga..
Bila bergambar di tepi rumah, sorang berlari ke kanan..
Bila bergambar di depan rumah, sorang lesap ke kiri..
Bila bergambar di dalam rumah, langsung gambar tak jadi..
Sudahnya ini jelah yang ada..


Dak Adik dan dak Nuha di hari raya pertama..



Pagi raya di Kuala Lumpur, tengahari di Petaling Jaya..
Petang raya.. bersedia untuk meredah kesesakan jalan raya..


Belum pun jauh perjalanan..


Rutin yang sama hampir setiap tahun..
Kami bergilir-gilir memandu kereta memandangkan memasing tak cukup rehat.

Kampung pertama.. Simpang Ampat tempat aku membesar..


My best friend sejak tahun lepas..
Asal lepas makan je cari menda ni ukur lilit pinggang..
Sepanjang beraya di kampung 'diet' aku dah tinggalkan sesiap di rumah..
Menu sedap-sedap rugi je diet.. kahkahkah..



StatuHati: Lepas Syawal ni kita pulun bagi #perasanSlim balik..

11 comments:

Fazleyatul Aini said...

raya memang tak payah diet
sure lebur hahaha sama je la kita
membuak2 hah

Khairul Bariah said...

alahai gambar anak2 ajer..
sama macam saya, bila diajak bergambar cukup susah

Dak nuha penat sangat tu, itu yg boleh terlentok dalam kereta.

saya tak de diet2, belasah aje. nanti kempunan hihi

Diana Rashid said...

saya pun lupa diet masa raya..tapi agak2 juga bab makan tu..mana yag mampu dileka kan saya elak..heheh..

Eh..tengok gambar awak dah kurus la..jangan kurus sangat.cengkung sangat nanti..heheh

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum aizamia3,

Selamat Hari Raya diucapkan..
Comel anak-anak berbaju kurung..
Kira okaylah dapat jugak snap gambar diaorang walaupun tak ready..
Tunggu besar sikit baru boleh posing sakan, hehehe

alin said...

tak apa, puas2 makan, nanti pun boleh diet hehe

Kak Aya said...

Assalam...selamat hari raya...bertahun tak blogwalking tetiba malam ni rindu nak baca blog kawan-kawan.

norhidana miswan said...

gambar mak ngn apaknya mana...
takkan mak pak nye pun main lari2 je

tiga lalat said...

Selamat hariraya

Puan Kutu said...

Comel dak nuha..ala diet apa inikan raya..makan dulu pas raya smbung la diet.hehe

Siqah Hussin said...

Biasalah kak. Susah nak bergambar raya bersama ek..gambar anak2 akak yang comel 😍

Hari raya means No diet! Hehe

Mummydearie said...

Ingatkan tadi bawa juga pemberat balik beraya bersama!

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...