Followers Remaja Purba

Tuesday, March 22, 2011

SEGMEN AKU DAN SEKOLAH...



Pagi tadi bukak blog ni ---> sini, macam menarik je segmen dia ni... mengimbau kenangan zaman dolu-dolu, kalau korang nak join ---> kat sini ye.


Ok, ni jawapan pada soalan yang diberikan..

MAKNA SEKOLAH BAGI ANDA???
---> Tempat mencari ilmu mengenal huruf ABC dan 123 sehingga menjadi insan yang membanggakan guru dan mak ayah.


CERITAKAN KENANGAN MANIS ANDA DI SEKOLAH....
---> Banyak... tapi paling tak boleh lupa pada sorang cikgu ni ---> Cikgu Mahani Misran (mengajar subjek Bahasa Malaysia).. kerana cikgu nilah aku dapat score A untuk BM.. Kalau orang lain fokus pada BM Moden tapi aku fokus pada BM Klasik.. itu yang aku tak boleh lupa... Cikgu, terima kasih cikgu, keranamu aku boleh lulus cemerlang. Sayang cikgu. Tapi cikgu-cikgu lain juga memainkan peranan terbaik dorang untuk keputusan cemerlang anak didik mereka dalam memastikan membuahkan hasil yang memberansangkan.

Masa ni jugalah aku kenal en. hubby aku sekarang (berlainan sekolah masa tu). Orang lain sibuk belajar kita sibuk bercinta... kihkihkih... zaman cinta monyet tapi alhamdulillah kekal sehingga sekarang.


CERITAKAN KENANGAN PAHIT ANDA DI SEKOLAH....
---> Zaman masa sekolah rendah, memang pahit untuk aku telan rasanya, andaikata aku dengar cakap cikgu jangan ambil acara lompat tinggi tapi ambil acara 200 meter, tentu namaku terpahat di dalam sejarah sekolah ---> olahragawati sekolah... satu prestasi yang aku tak dapat gondol ketika itu dan perasaan kecewa tu terbawa-bawa sampai masuk Sekolah Menengah. Masa tu lagilah hampeh.. takde stamina. Kecewa sungguh.. ok dah.. taknak cer lagi, rasa menyesal dah menguasai diri.



(geng 4M - pangkal nama bermula dengan M)

5 comments:

  1. akak... tq sebab join.. jeles akak dapat hubby mase skolh :):) hehehe.. doakan aniss esok!!

    ReplyDelete
  2. wahh..
    saya tak banyak pengalaman kat sekolah..
    sob..sob..son

    ReplyDelete
  3. aNiss:
    nak bercinta boleh tapi biarlah pelajaran diutamakan sebab bekalan tu nanti buat kita berjaya dalam hidup..

    Teenager Housemaid:
    ni mesti kenangan yang memang nak dilupakan sebab tu tak banyak pengalaman kat sekolah kan.. kan.. kan..

    ReplyDelete
  4. kak aizamia: hoho~ saya memang tak byk pengalaman kat sekolah..
    saya kan housemaid je..
    so dok umah kemas umah jer..sob..sob..
    ngehhehehe)

    ReplyDelete
  5. takde byk pengalaman kat sekolah.. share ler yang kat rumah tu.. :)

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...