Followers Remaja Purba

Wednesday, January 17, 2018

LEGASI TOMBIRUO - berjaya dimiliki


RM0.00: Astro: You are entitled to Legasi Tombiruo Novel. The novel will be mailed between 08/12/2017 - 9/1/2018


"Kau ibarat diriku.
Ke mana pun aku tetap menghantuimu"
Karya Ramlee Awang Murshid (RAM)


Akhirnya.. Novel #LegasiTombiruo yang tunggu sampai di depan pagar rumah petang semalam. Ni pun gara-gara ambil pakej astro movie Filem Tombiruo tahun lepas (setahun menunggu). Dalam tu ada pulak bersekali dengan novel RAM ni.. apalagi masuk bill Astro jelah..

Tapi yang tak bestnya.. masa aku terima barang ni aku baru je tukar uniform kerja ke uniform nak memasak di dapur. Napelah kau tak datang hantar waktu aku tengah cun + wangi. Tapi semalam wangi jugak.. bau ayam.. wakakaka..
#BerkainBatikDanTShirt



SINOPSIS Novel Legasi Tombiruo:

Cerita kali ni adalah anjakan 10 tahun ke hadapan ketika Amaruddin (Ejim) sudah cukup selesa mengharungi kehidupan berkeluarganya di Tanah Semenanjung atau lebih tepatnya di daerah Sepang, Selangor. Sebuah tempat yang sangat jauh dari daerah pedalaman Keningau.

Masih berkisar tentang kesepian seorang mantan Tombiruo yang sangat sukar melupakan asal-usulnya. Bagaimanapun tetap sabar dan berusaha melupakan semua itu demi anak dan isteri tercinta. Setiap Tombiruo pasti ada gangguannya.

Semangat Hutan bagaikan seekor saka yang sentiasa mencuri peluang untuk merasuk jiwa Amaruddin. Bagaimanapun mantan Tombiruo itu bukan mudah untuk terhasut dan berjaya mengawalnya dengan penerapan nilai-nilai suci agama Islam.

Legasi Tombiruo tetap berunsur saspens thriller. Nilai kemanusiaan sangat kuat. Menjadi makhluk ciptaan bukan pilihan tapi anugerah. Cabaran tetap ada untuk sabar.

Siapa sebenarnya Tombiruo baru ini?
Kenapa dia tega melakukan pembunuhan?
Apa hubungannya dengan Amaruddin selaku mantan Tombiruo Hutan Keningau?
Siapa sebenarnya pewaris Legasi Tombiruo selanjutnya?


Semua persoalan ini terjawab dalam Novel Legasi Tombiruo ini.


StatusHati: Demimu Tombiruo.. 



1 comment:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...