Followers Remaja Purba

Friday, January 5, 2018

Jimat Selagi Boleh



Barang sekecil ini dah ada dalam simpanan sejak dua tahun lepas. Walau kecil tapi sangat diperlukan ketika kecemasan. Kain masih elok dan boleh digunakan, jadi tak usah membazir nak beli baru. Hanya tukar part yang rosak je.

#JimatSelagiBoleh


Set pakaian sekolah baru untuk anak-anak tetap kusediakan, nak bagi semangat kembali ke sekolah pada hari pertama selepas cuti panjang kan.. Dalam masa yang sama mana-mana baju yang masih elok akan terus digunapakai selagi ianya tak rosak. Buat apa nak membazir, selagi boleh jimat aku akan berjimat.

Pesan aku pada anak-anak andai mereka mengeluh:
'Pedulikan apa orang nak cakap apa pada Kakak dengan Adik, bukan dorang yang sediakan keperluan pada Kakak dengan Adik.'
 


StatusHati: #HargaMinyakNaik



1 comment:

Siti Yang Menaip said...

betul tu.. selagi elok boleh baiki. sayang kalo rosak sikit je beli baru..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...