Followers Remaja Purba

Friday, June 23, 2017

Hari terakhir bertugas di tempat kerja


Mulai malam ini aku akan mula bertugas di rumah sendiri dan di kampung nanti. Maklumlah Syawal hampir tiba, takkan nak berdiam diri je kan.

Baju Raya..?
Alhamdulillah.. part baju dak Adik dengan Babah dia selesai. Siap seperti yang diberitahu oleh pembantu kedai tersebut. Buat isteri tukang jahit tu, tolonglah makcik jangan kerek sangat.
Baju aku dan anak-anak dara.. tengahari ni baru nak pergi ambil di butik.. Kahkahkah.. macam mahal je kain yang aku tempah tu siap hantar dekat butik pengantin..


Duit Raya..?
Siap sudah.. tunggu masa nak diagihkan masa raya nanti.


TnG Raya..?
Dah topup sesiap.. jumlah yang ada dalam tu dah serupa nak pergi ke Utara kekdahnya.. kihkihkih..


Beg Raya...?
Malam esok baru nak kemas. Memang biasa last minute baru buat, kalau buat awal nanti ada je baju yang nak ditambah masuk dalam beg tu..


Kereta Raya..?
Esok jelah kita hantar kedai bagi cuci wangi ye.


Malam Raya..?
Chef Hubby akan sibuk dengan bakar lemang, masak rendang, masak lodeh, ketupat. Menu ni.. InsyaAllah akan diagihkan pada pagi raya buat kawan-kawan beliau yang bekerja pada hari raya dan juga untuk di bawa pulang ke kampung. Siapa teringin mai lah singgah malam raya tu nanti..


Menu Raya..?
Part yang ni kena sentiasa ingatkan diri.. jangan  makan berlebihan agar tak hilang #PerasanSlim sedia ada.. kahkahkah..

Moga apa yang dirancang berjalan dengan baik hendakNYA.


StatusHati: Berdebar-debar nak sambut raya tahun ni..



1 comment:

  1. Selamat Hari Raya Kak! Semoga dipermudahkan semua yang sudah dirancang untuk raya tahun ni =) have a safe journey and take xare!

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...