Followers Remaja Purba

Saturday, June 24, 2017

Boleh BUSUK nama bangsa sendiri..!!


Lokasi: Nak keluar simpang di satu lokasi di PJ.
Masa kejadian: 12:30 tengah malam tadi.

Mamat motor ni macam sengaja carik gaduh dengan melajukan motornya sambil hon ketika en. Hb keluar simpang.. siap himpit kereta aku + pakej sengaja provoke dengan melanggar bumper depan kereta aku ketika en. Hb mengalah dan berundur semula ke belakang dengan memberi laluan pada mamat motor tersebut.

En. Hb dah angkat tangan siap cakap mintak maaf tapi mamat motor ni (Kalau aku sebut bangsa apa dah berbaur perkauman pulak nanti - ralat pulak aku tak amik gambar mamat dua orang tu dan no. Plate motor dia = sebab aku dalam posisi dah bersedia nak call talian kecemasan POLIS.. itu punca utama takde gambar dorang ni)..!!!

Berbalik hal tadi.. lepas en. Hb minta maaf, kami teruskan perjalanan sambil dikejar oleh mamat motor tu. Kiranya dorang ni tak puas hati sebab kami blah gitu je. Siap brek mengejut depan kereta kami konon biar nampak kami yang salah langgar dorang.

En. Hb fikir sebab ada dak Nuha dalam kereta ni. Ditambah pulak kami baru je selesai urusan catering di Subang tadi. Badan letih lesu rasanya. Kalau tak.. memang boleh jadi punca untuk bergaduh. Korang ni silap oranglah nak carik jalan gaduh. Kau tu budak baru nak up. Makan minum pun mak bapak tanggung.. ada hati nak carik gaduh..!! Disebabkan sikap segelintir orang macam korang ni lah boleh BUSUK nama bangsa sendiri..!!

Yang over mamat yang pandu motor tu.. yang belakangnya tak berani sebab ada kawan. Cer kau sorang.. huh!Belum tentu kau berani nak tunjuk lagak macam tadi. Confirm kecut telur kau!!

Punya menggigil menahan marah sampai aku doakan yang kurang baik terhadap kau berdua.. kalau bukan hari ni, esok.. tak esok akan datang pasti kau terkesan dek doa aku tu..

Ya!Allah.. Kau berikanlah hidayah pada mamat yang pandu motor tu tadi agar mendapat hidayah untuk menjadi seorang yang lebih baik dari apa yang dia dah lakukan tadi.

Tapi tadi.. kalau laki aku kau sentuh.. situ je jadi punca pergaduhan lebih besar. Syukur en. Hb ambil jalan selamat dengan tidak mengendahkan cubaan provokasi mamat motor tu tadi. Alhamdulillah.. sekurang-kurangnya kami selamat.


StatusHati: Tak sabar nak balik kampung Selatan..



2 comments:

Warisan Petani said...

Tindakan yang matang untuk mengelakkan pergaduhan.

Pha Is said...

hmm.. sikap macam ni la buat busuk nama mat moto jugak..hmm..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...