Followers Remaja Purba

Wednesday, July 6, 2011

Rempit ke Pasar Malam

Kisah malam tadi..

Kali pertama sejak aku tinggal kat tempat sekarang ni, akhirnya dapat juga naik motor dengan hubby.. Janggal weh.. dah lama tinggalkan acara merempit naik motor ni.. Setakat kat TDBi tu adalah sesekali tapi malam tadi jauh sikitlah..

Tujuan – Pasar Malam di Jalan Pasar Malam, Jalan Iskandar (teringin nak makan sup cendawan)


Adik: Ibu, adik nak buah rambutan.. (sambil menunjuk ke arah buah itu)

Aku: Dik.. tu bukan buah rambutan.. tu buah durian.. Jom cari sup ibu dulu ye.. (sambil tarik tangan adik pujuk dia kejap lagi kita lalu balik kat situ)

Ibu: Adik nak buah tu.. (masih tak puas hati sebab dia tak dapat)

Aku: Kejap lagi kita mintak babah belikan.. (dengan harapan dah leka tengok menda lain dia akan lupa tapi..)


Masa nak balik..
Adik: Ibu.. adik nak rambutan tu.. (merengek sambil tunjuk buah tu)


Aku pandang hubby, hubby pandang aku.. Ni yang aku lomah ni.. takde buah lain ke adik nak.. Aku bukanlah allergic buah tu cuma tak suka.. Kembang kempis kempus aku menahan bau dia.. Kalau ada hidangan berunsur durian, awal-awal lagi aku dah tolak tak pun aku blah dari tempat tu.. Nak alihkan pandangan dia pun tak boleh sebab nak masuk pasar malam tu kena lalu tempat durian tu dulu..

Sudahnya, adik berjaya mengepau babah dia buah durian tersebut.. Aku..? oksigen.. oksigen please… Kat rumah dengan durian 2 biji tu hubby dengan adik habiskan dengan jayanya.. alah.. tak banyak ulasnya pun.. Aku..? Layan sup cendawan akuler..


Time nak tidur.. aircond pulak nak manja-manja.. aduh.. ruang tamuler jadi mangsa kami malam tadi..



psstt: Tak suka durian.. sedap lagi rambutan..

31 comments:

bujal X said...

saya ble la makan durian~tapi paling pantang kalau orang simpan durian dalam esbox saya~mencik!

Jay said...

nk durian,.,hehehehe...kalau ada confirm jilat jari owh..hahahaha

mama3A's said...

nie ala2 spesie kak zura la nie yer... hehehe...
sedap oo makan durian..

ariana's said...

ehmm durian..mmg best, tp nak membukanya..akak serender. mesti suruh cik abg, dah serik tangan terluka.huhu..

aizamia3 said...

bujal:
habis berbau.. dahlah susah nak hilangkan baunye kalau dah masuk dalam tu..

aizamia3 said...

Jay:
hikhikhik.. boleh beli tapi tak tahan baunya..

aizamia3 said...

mama3A's:
durian.. iskh2.. rambutan lagi best.. ;)

aizamia3 said...

ariana's:
dulu masa kecik2 tekak ni boleh je makan durian tu tapi sejak ada 'kes' dengan durian tu terus takmo dah sampai sekarang.. bab bukak durian takdelah expert tapi bolehlah.. ;)

Farah Shamsudin said...

waa.. durian.. saya suka!

aizamia3 said...

Farah Shamsudin:
oh.. kita bukan geng.. tapi bab durian je.. ;)

MamaEma said...

rugi tau tak makan durian...hehehe

aizamia3 said...

MamaEma:
takde ke yang dalam ni tak suka makan durian.. huhuhu..

Isteri Encek Bard said...

hihihihi deyan.... sup cendawan algik sedap

Mommy Fara said...

Tak mkn durian ke? Ouh!

aizamia3 said...

Isteri Encek Bard:
betul2.. sup lagi sedap.. ;)

aizamia3 said...

Mommy Fara:
tak..

ir yien 9897 said...

yien suka buah durian..

bijak nya adik tue :)

ingatan kuat.. :)

aizamia3 said...

ir yien 9897:
kalau bab durian, janganlah pusing cerita lain.. huhuhu..

bersama kak Es said...

sama dengan anak pompuan kak Es.. tak suka sangat2 dengan durian tp dalam rumah ni penuh dengan hantu DOYAN hehehe

putribongsu said...

kak, asal tak suka durian ni...rugi okehh! raja buah tu. hehehe

Sunah Sakura said...

sama la kita akak...kurang sikit durian..huhuhu...takleh, pening... +.+

Norhisham Nordin said...

semalam baru balik dr dusun durian kat ayer molek... huhuhu... best laa durian..!!! d^^b

Segmen Simple : Jom Komen Entry Saya

PinKy MoMMa said...

aduh skrg ni sini berjuntai juntai rambutan jiran depan umah huhu..

saya tetap suka doyannn..owh sedap! ;p

aizamia3 said...

bersama kak Es:
boleh geng dengan anak akak.. ;)
kat rumah pun, saya sorang je yang tak suka durian..

aizamia3 said...

putribongsu:
ada kisah disebaliknya.. hehehe.. biarlah akak makan rambutan je..



Sunah Sakura:
kita genglah.. ;)

aizamia3 said...

Norhisham Nordin:
wah.. buah-buahan lain takde ke..?

aizamia3 said...

PinKyMomma:
lalink.. poskan buah rambutan tu boleh.. tak pun boleh kirim kat en. suamiku bila dia ke sana.. ahaks..

Cik Asma BLuppy said...

alahai akak.... sy peminat buah durian ni.

best taw akak... =)

aizamia3 said...

Cik Asma BLuppy:
hikhikhik.. nasib baik buah, takleh nak mintak autograf.. ;)

Nini Hartini said...

haaaaa! kite geng!!!

samalah kak. x suke betul durian. kalau rambutan, sekali hadap je dah tinggal kulit je. lepas tu, sebulan batuk2. hahaha

Pengalaman bergaduh dengan pensyarah
.

aizamia3 said...

Nini Hartini:
yee yeee... kite geng...!

betul2.. rambutan lagi sedap kan kan kan.. ;)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...