Followers Remaja Purba

Tuesday, March 19, 2024

KENA PINDAH TEMPAT DUDUK


Kisah dak Nuha di sekolah.

Dulu, ketika dia berada di tahun satu, hari pertama sesi persekolahan di sini, dia orang pertama tiba di dalam kelasnya. Dia sendiri pilih tempat duduk di barisan hadapan berhampiran tingkap berhadapan pula dengan meja cikgu.

Tapi bila balik sekolah dia mengadu, cikgu tukarkan dia tempat duduk, duduk di bahagian belakang sekali. Alasan cikgu, dia tinggi dan besar menghalang pandangan. Bukan besar sebab obesiti tapi besar dek baka kami. Sedih pulak aku, dak Nuha bersemangat nak duduk depan tapi cikgunya tukarkan pulak tempatnya. 

Hinggalah sekarang..
Tiap kali bertukar kelas, baik di sesi pagi dan petang, dak Nuha sendiri yang akan pilih tempat duduk di bahagian belakang. Hanya disebabkan alasan cikgu kelasnya dulu, 'Nak buat macam mana ibu, dah Nuha tinggi, kawan-kawan pulak kecik'.

Namun..
Pada sesi persekolahan kali ini, bila ku bertanya pilihan tempat duduk di dalam kelas.. 'Macam biasalah ibu tapi takpe ibu, dalam kelas Nuha pilih tempat duduk bawah kipas..' ๐Ÿ˜† 

Tak apalah Nuha.. depan atau belakang, cikgu tetap nampak. Paling penting, fokus belajar. Moga dak Nuha tenang-tenang je dan begitu juga dak Adik. Kedua-duanya akan berhadapan peperiksaan penting pada tahun ini.

#RemajaPurba: ..

7 comments:

  1. Alahai..kesiannya Nuha....takpe Nuha...kena focus dan rajin belajar ye...

    ReplyDelete
  2. alahaiii sian,,,itu la ank eqin pon besar kna duk blkg.tkpe yg pntg focus dalam kelas nuha yer

    ReplyDelete
  3. Tak apalah dek Nuha..yang penting bisa ambil pelajaran yang di terangkan guru di kelas, sekalian biar adem..kena kipas angin๐Ÿ˜€

    ReplyDelete
  4. duduk mana pon takpe yg penting bwh kipas & blh fokus hehe

    ReplyDelete
  5. sedih juga kan, kalau duduk tepi sekali boleh? depan tapi tepi sekali... rasanya xkan menghalang pandangan org lain cuma mungkin silau la pula..

    ReplyDelete
  6. Uncle dulu sediri yg tukar tempat duduk... sebelah pompuan.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...