Followers Remaja Purba

Friday, February 18, 2022

Biawak Hidup is real


Aku tak kata ini sambungan pada entry di SINI tapi ia bukanlah susah pun nak faham; yang tak faham 'Biawak Hidup' tu je sebab dia terlampau selesa dengan hidup dia. Pada dia, 'buat apa nak peningkan kepala, dah kalau ada yang sanggup nak tolong'.

'Biawak Hidup' is real..!
Maksud: Menolong orang yang mana akhirnya menyusahkan diri kita..!

Aku dah kata.. Jangan monyet, jangan! Tapi kau degil nak jugak tolong Biawak Hidup tu. Janganlah kau jadi seperti Maibi yang kurang akal, biarlah berbezza dengan dak Kancil yang licik mengHondakan yang tak faham bahasa.


Jangan sampai timbul rasa menyesal tak sudah, masa tu kau guna kuasa apa sekali pun takde guna dah.

#RemajaPurba: ...

2 comments:

Syazni Rahim said...

sadly this is very true

Warisan Petani said...

Jangan didukung biawak hidup

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...