Followers Remaja Purba

Monday, June 14, 2021

Perlawanan bolasepak UEFA EURO 2020


11 Jun 2021 (Jumaat) - WFH

Total Lockdown fasa pertama akan berakhir pada 14 Jun 2021 dan..
PKP 3.0 disambung untuk tempoh dua minggu berkuatkuasa 15 Jun sehingga 28 Jun 2021.


Buatmu 'unknown'..
Terima kasih kerana singgah dan komen di dalam blog aku.

Buatmu 'unknown'..
Blog aku tidak sesensasi atau seseksi mana.

Buatmu 'unknown'..
Maafkan aku kalau entry aku itu buat kau terasa 'sakit'. 
=======================================

12 Jun 2021 (Sabtu)
Aktiviti lebih terarah di dapur.

13 Jun 2021 (Ahad)
Pukul 3 pagi, aku masih belum tidur, ada perlawanan bolasepak EUFA EURO 2020 secara langsung di Astro Arena.

Belgium vs Russia
(3 - 0)

Aku bukanlah nak tengok sangat pun perlawanan tu tapi disebabkan en. Hubby nak tengok, maka tanpa diminta aku menemani. Bertambah segar mataku bila pengulas sukan di studio Astro Arena dok berbalah pasal jaringan gol Romelu Lukaku tu offside atau tidak pada separuh masa pertama. 

Jawapan:
Bola TIDAK offside kerana ada sentuhan dari pemain pertahanan Russia. Maka gol Lukaku dikira kecuali kalau pertahanan Russia biarkan, itu baru dikira offside

Tapi salah seorang dari mereka dok berulangkali mengatakan bola tersebut tidak offside.
'Kau tahu tak offside tu macam mana?' Dua orang yang menemani bertanya. 
'Aku tahu offside'.
Dah tu..?

Hanya kerana isu offside tersebut, masing-masing dok pertahankan pendapat masing-masing. Aku pulak yang membebel melihat kerenah mereka yang macam budak-budak itu. Dari rasa nak tidur terus segar mataku.

14 Jun 2021 (Isnin)
Lagi sekali pukul tiga pagi..

Netherlands vs Ukraine
Sedang berlangsung..
Aku rasa bola yang tengok aku tidur ni..


Aku harap pengulas bertiga itu tak buat perangai depan kaca tv lagi.

#RemajaPurba: Kalau entry ni pun kau nak komen, aku terima seadanya.

No comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...