Followers Remaja Purba

Wednesday, September 30, 2020

Baju Sekolah Anak

 
DAY 191 (24 September 2020 - Khamis)
Off Record.


DAY 192 (25 September 2020 - Jumaat)
Petang..
Rutin mingguan di hospital..


DAY 193 (26 September 2020 - Sabtu)
Sebelum ini dak Nuha ada mengadu tak selesa bila pakai baju seragam sekolah (kemeja lengan panjang + vest) tapi dia kata.. 'Takpelah ibu, Nuha pakai jelah baju ni, nanti bila dah ada duit ibu belilah..' 

DAN.. baru-baru ini..
'Ibu, nanti belikan Nuha baju barulah. Baju kurung biasa.'
'Kenapa nak tukar pulak?'
'Panaslah ibu, susah Nuha nak pakai, nak butang sana, nak butang sini. Dahlah sampai ke leher butangnya, mana tak panas.' 

Hari ini aku realisasikan permintaan dak Nuha itu. Pakej sekali aku belikan baju sekolah buat dak Kakak dengan dak Adik. 

'Rasanya macam baru je belikan baju dorang ni kan kak?' Tegur adik kedai tersebut.
'Itulah.. kalau akak mai datang kedai ni takde lain selain beli baju sekolah deme jelah..' 😆


DAY 194 (27 September 2020 - Ahad)
Pagi:
Dak Nuha kegelian bila kakinya 'tercelup' air tepi jalan di pasar pagi. Pengalaman baru buat dia dan aku pasti lepas ni dia takkan nak ikut dah ke pasar.. 😂 tapi aku suka bawa dia, biar dia tahu bagaimana suasana waktu pagi di pasar, tahu bagaimana susah mereka nak mencari rezeki, tahu bagaimana ragam pembeli malah tahu berapa banyak duit ibunya ini.. 😜

Petang:
Baru ada masa nak alter baju sekolah yang dibeli tapi bukan aku yang buat, hantar pada tailor..

Malam:
Baru ada mood nak melipat baju.. 😆 Walau hanya sebakul tapi itulah yang malas nak dibuat. 

#KisahKita: ...

2 comments:

Syaz Rahim said...

Allah tiba2 nak pandang kain baju sendiri yang masih berlum terlipat..huwaa

Diana Rashid said...

kakak maisara baru je tadi terhangitkan kain sekolah dia.Nampak gaya kena pi beli la kain sekolah esok.

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...