Followers Remaja Purba

Sunday, March 18, 2018

#SegmenAzahRahaman : Aku Seorang Blogger!



Segala syarat ada di SINI..
Tarikh tutup segmen pada 30 Mac 2018



Dah lama sangat rasanya tak join mana-mana segmen. Tak join segmen tak bermakna aku sombong cuma masalah kesihatan sedikit mengganggu dan rutin harian yang padat hampir setiap hari DAN ini segmen pertama yang aku join bagi Tahun 2018.


Ini segmennya:

BILA BLOG DITUBUHKAN:
17 Mac 2009

yeeaaa... Happy Birthday to my Blog..
Sembilan tahun dah usia blog #MakBudak a.k.a #RemajaPurba ni rupanya. Kejap pasang, kejap surut menulis dalam blog ni.. lebih-lebih lagi bila ada masalah kesihatan bertambah perlahan aktif berblog.


MAKSUD TERSENDIRI NAMA BLOG DAN URL BLOG:
Nama blog Mak Budak a.k.a Remaja Purba mempunyai kenangan tersendiri.
#Mak Budak - wujudnya blog ni selepas aku berumahtangga.
#RemajaPurba - trademark satu goup aku ketika itu.

Diambil dari drama bersiri Great Teacher Onizuka (GTO) di mana salah satu watak di dalam drama bersiri tersebut menjadi url blog - 'aizamia' salah satu watak budak nakal di dalam drama tersebut. Manakala nombor 3 tu hanya nombor feveret Mak Budak.


CERITAKAN PAHIT MANIS SEBAGAI SEORANG BLOGGER:
Kenangan yang pahit hanyalah di awal wujudnya blog ini. Kisah awal berkisar mengenai dak Adik, anak kedua Mak Budak. Pengajaran dan pengalaman berharga buat aku dan en. Hubby. Perasaan bercampur-baur menguasai diri, apatah lagi bila melibatkan orang yang kita sayang.

Kenangan manis banyak.. ada yang aku share dan ada yang hanya untuk tatapan keluarga sendiri. Ada ketika sesuatu yang pahit atau manis itu aku di share juga di sini tapi ada ketika ia tak perlu. Hampir kebanyakkan isi dalam blog ni atas keizinan en. Hubby.


CERITAKAN PAHIT MANIS SEBAGAI SEORANG BLOGGER:
Awalnya hanyalah kisah yang pahit disebalik kewujudan blog ini. Manisnya bila kesihatan dak Adik semakin baik dari masa ke semasa. Alhamdulillah..

Aku hanyalah blogger biasa. Hanya di belakang tabir je. Tiada apa yang menarik mengenai aku. Namun demikian, sangat berterima kasih kepada mereka yang mengenali aku baik di alam maya mahupun di dunia luar.


NASIHAT KEPADA BLOGGER LAIN:
Nak diet tapi jangan extreme - akulah ni.. kihkihkih..
Nak makan jangan banyak sangat, nanti gemuk - aku jugak ni.. hahaha..
Apa yang penting, jaga kesihatan diri agar tak mudarat di kemudian hari.
Moga kita semua berada di dalam keadaan sihat dan kuat dalam meledani rutin harian.


StatusHati: Kuatkanlah semangat aku ini..


10 comments:

  1. hai. aida nak join jugak ni :)
    terus kan blogging ye.
    sharing and caring hi hi hi

    ReplyDelete
  2. WAH MENARIK JUGA SEGMEN NI..MOGA BERJAYA AIZAMIA

    ReplyDelete
  3. comelnyaaaa nama blog ikut pada GTO eh? hiks. kenangan yang lepas kita jadikan pengajaran dan jadikan pembangkit semangat kita di masa hadapan ye sis! thanks sis sudi join segmen azah :D

    ReplyDelete
  4. Singgah di sini dan salam perkenalan..
    http://starlavenderluna.blogspot.my/2018/03/segmenazahrahaman-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  5. Singgah di sini dan salam perkenalan..
    http://starlavenderluna.blogspot.my/2018/03/segmenazahrahaman-aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  6. selamat bersegmen.. bagus segmen ni, dapat kenali blogger dengan lebih dekat..

    tu la.. jangan asyik nak perasan slim je.. hehehe.. kesihatan kena jaga..

    ReplyDelete
  7. Wah blog ni lebih lama dari blog zumal, singgah jalan-jalan dari segmen yang sama
    http://www.duniazumal.com/2018/03/aku-seorang-blogger.html

    ReplyDelete
  8. Blogwalking here! dtg dari segmen yg sama jugak :)

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum... sy dr segemen yg sama... salam ukhuwah dan teruskan berblog ya!

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...