Followers Remaja Purba

Monday, March 19, 2018

Hasil kerjasama dari #myTeam


Bersantai dihujung minggu terpaksa dilupakan kali ni.

Kisah kelmarin:
Bermulalah episod mengemas barang di tempat kerja demi tuntutan tugas di tempat baru nanti. Permulaan dari SINI diteruskan lagi.


#myTeam..

Sebelum 8:30 am aku dah terpacak di tempat kerja. Awalnya tak tahu nak mulakan bahagian yang mana, apa yang patut dikemas terlebih dahulu. Terdiam sekejap.. memikir apa yang patut aku lakukan dengan ruang kerja sedia ada aku.

Sedikit demi sedikit akhirnya aku mendapat rentak apa yang patut dilakukan. Dalam tak diam semakin banyak kotak diperlukan. Mana-mana yang terlalu peribadi, aku terus packing untuk di  bawa balik ke rumah.

Anak-anak..?
Dijaga sementara oleh my SIL. Terima kasih buat beliau kerana sudi menjaga anak-anak aku sepanjang aku sibuk di tempat kerja. Plan asalnya, anak-anak aku akan tinggalkan sementara di rumah my MIL memandangkan cuti sekolah pun telah bermula.



Manakala kisah semalam pula:

Hasil kerjasama dari #myTeam..


Andai kelmarin bertungkus-lumus bergotong-royong mengemas.. menyusun.. menyisih.. sebelum tiba waktu nak pindah, semalam pula tak sesungguh hati nak mengemas disebabkan tak nak menambah risiko sakit pada pinggang.

Jadi hari ini, akan lebih berhati-hati agar pinggang tak melarat sakitnya. Semalam nampak teruk, hari ni cuba mengawal pergerakan agar tak bertambah sakit.


StatusHati: Tinggal beberapa hari je lagi..



5 comments:

Normi Nieza said...

slamat brpndah ke tmpat baru..:)

Shuhaida Saad said...

dah rasa nikmat pindah office. hihi nikmat sebab masa tu mengandung, tolong sikit termampu saja. office mate takut terberanak disitu. hihi

FHA Selemak Santan said...

salam singgah.
Tempat baru, semangat kerja tentu baru dan tambah berkobar-kobar

Azah Rahaman said...

apa yang penting??
kerjasamaaa
apa yang penting??
kerjasamaaa

wonderpet wonderpet kami datanggg, membantu kawann dalam kesusahan. haha

Pha Is said...

selamat mengemas.. hehe.. pergh.. sampai sakit pinggang..

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...