Followers Remaja Purba

Wednesday, December 28, 2011

Penangan Cempedak

Kalau minta hubby belikan, sah confirm tak dilayan.. aku bila dah dapat buah ni, aku sorang boleh hadap sorang-sorang.. tu pasal hubby taknak layan sangat kalau melibatkan makanan yang banyak angin ni.. kurang baik untuk kesihatan aku.. hehehe..


Sebiji buah ni harga dia RM20.00.. takpe.. nak punya pasal kugagahkan jua.. tapi puas hati sebab isinya banyak dan padat..



Anak-anak pun suka makan dan ini buktinya.. belum sempat digoreng.. gambar selepas itu tiada sebab sedap menikmatinya bersama jiran di pondok depan rumah..



psstt: Dah dapat buah manggis tapi bukan dari kebun di Pahang..

17 comments:

pha is said...

feveret anak-beranak.. hehehe..

khairul abdullah said...

Rindu sungguh saya kat cempedak goreng...

nur anis said...

kalau digoreng tu mesti lagi best kan...:)

zulfikar hazri said...

buah feveret ni selain durian..


sedap, petang ni nak beli la kat bustop sek8 tu.

IntaNBerliaN said...

mmtg sedap kalu goreng ni... harum semerbak.. :-)

Pok Amai-Amai said...

Skg nie, cempedak mmg mhl.

Sy teringat dulu. Lambakan cempedak. Smpi mak sy bt lempok cempedak. Sy pun pening pala dgn cempedak 24 jam.

Tp skg, sy tercari-cari cempedak.

=(

Eera Shera said...

dr ari tu dok teringin cempedak goreng..sedapnye mkn panas2 ;)

Munnafendy said...

erk...ayah sy byk sgt tanam kat area depan rumah..smpai tak termakan kak..manis betul isi

aizamia3 said...

pha is:
berselera bila makan dengan anak2 kan.. ;)


khairul abdullah:
sekarang banyak dijual, mahal murah jelah..


nur anis:
itu sebelum digoreng.. lepas dah siap digoreng lagi cepat habisnya..

aizamia3 said...

zulfikar hazri:
memang sedap.. beli jangan tak beli nanti teringat-ingat.. ;)


IntaNBerliaN:
memang.. semerbak.. harummm..


Pok Amai-Amai:
Dulu sebab ada depan mata jadi tak hairan.. bila dah susah nak dapat, maka kenalah beli walaupun mahal..

aizamia3 said...

Eera Shera:
dapat makan masa tengah panas.. nikmatnya.. ;)


Munnafendy:
kalau rumah kita dekat, mau akak pergi minta dengan wajah tak malunya.. hikhikhik..

ariana said...

Kegemaran hubby akak ni..kalau sebiji cempedak yg kecik tu, dia sorang je boleh habis..tapi yg goreng lah..:)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

lama tak mkn cempedak

Kamsiah said...

hehe..akak surrender kalau nangka dan cempedak...angin satu badan.

sahromnasrudin said...

kalau digoreng, mmg kesedapannya tak terkata huhuuhhhh

MamaEma said...

meleleh air liur ni..

Namee Roslan said...

dah lama sgt tak makan. :)

Tabung Purba

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...