Followers Remaja Purba

Sunday, October 23, 2022

Terima kasih Negeri Pahang


21 Oktober 2022 (Jumaat)
Hari ini aku mengambil cuti rehat bagi menyelesaikan beberapa perkara sebelum bergerak untuk mengambil dak Kakak di luar negeri. Cuti pun tak lama, tiga hari tapi dari awal dia dah minta Babahnya ambil. Bila disuruh naik bas, tak nak pula.

Sebelum ini..
'Ibu, nanti ibu ajar macam mana nak naik bas boleh..?'
Hailaa kakak, sekarang tak nak pula..?

Maka..
Pahang di depanku..
Selangor di belakangku..


Alhamdulillah selamat sampai di tempat dak Kakak ketika dah masuk waktu tengahari, sementara nak tunggu dak Kakak mengemas, dak Nuha sempat buat kerja sekolah di ruang terbuka kafeteria di sana. Aku sebenarnya tak sangka dak Nuha bawak kerja sekolah dia.

Sempat mengisi masa yang terluang.


Selesai urusan berkaitan, sebelum meneruskan perjalanan pulang, kami singgah makan di kedai makan berhampiran. 

Sementara menunggu makanan tiba..

Menu pilihan kami:
Nasi goreng USA
Nasi goreng seafood
Nasi goreng ikan masin
Sotong celup tepung
Teh o ais satu jug

Ikan patin masak tempoyak..?
Bukan dalam list aku sebab ada unsur durian. Jadi, semua tak dapat merasa.


Alhamdulillah..
Selesai makan, masa untuk pulang.
Memulakan perjalanan pulang di SINI..

Betapa indah pemandangan sepanjang perjalanan.
Subhanallah.. cantik sungguh ciptaanNYA..

Hujan mengiringi perjalanan pulang..
di SINI..

Biasa, bila hujan.. mulalah terasa lapar tapi kali ni semua kekenyangan sebab baru lepas makan.
Aku tapau nasi goreng ikan masin ni waktu di kedai makan tadi sebab nasinya sedap + banyak.

Banyak kan.. penuh membukit.
Puas hati.

Rupa-rupanya kedai makan ni antara tempat pilihan pelajar. Selain dari sedap dan murah, nasinya banyak. Boleh makan untuk dua orang. Kedai makan ni memang menyajikan sebegitu kerana pelanggan yang makan kebanyakkan dari kalangan pelajar di situ. Moga makin murah rezeki tuan punya kedai makan tersebut.

Nama kedai..?
Lokasi..?
Takde gambar makanan..?
Jujur tiada pun gambar sebab kami sebenarnya kelaparan, tak terfikir nak ambil gambar. Lagipun kami nak kejar masa untuk mengelak dari tersekat dalam kesesakan jalanraya.

Menjadi kebiasaan, bila pilot mula 'karaoke' di SINI.. Ini bagi mengelakkan dari mengantuk.

Terima kasih Negeri Pahang kerana menerima kehadiran kami, nanti kita jumpa lagi.


Malam:
Alhamdulillah, selamat sampai di rumah selepas berhadapan dengan kesesakan di lebuhraya sepanjang laluan nak balik ke rumah, terlupa waktu orang balik kerja di SINI..

#RemajaPurba: Masa untuk berehat..

No comments:

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...