Followers Remaja Purba

Friday, August 13, 2021

Kita kena Sensitif


Pernah sekali update berkenaan sesuatu tetapi tidak sedikit pun terselit nama tempat kerja aku di situ. Disebabkan sesuatu itulah aku menerima memo tunjuk sebab. Tersentak + berderau darah sekejap dibuatnya. Bila dilihat semula, memanglah aku pun turut dapat sebab antara yang komen adalah dari kalangan mereka di tempat kerja. Walau sehabis baik aku jaga socmed aku tapi tak terjangkau dek akal boleh jadi seperti ini.

Sejak kejadian tersebut, aku mengambil tindakan drastik 'mengeluarkan' mereka yang mempunyai hubungan kerja dari socmed aku. Bertambah drastik, aku menjauhkan diri dari mengikuti socmed mereka. Mana-mana yang pernah aku tag dan sebaliknya, semua aku untag dari terus hadir dalam socmedHabis tanpa ada saki-baki yang tinggal. Aku tak nak terlibat dengan apa-apa 'rantaian' hingga boleh mencetuskan masalah di kemudian hari.

Biarlah aku terkebelakang dari mengetahui apa-apa isu yang diketengahkan. Berdiam diri itu lebih baik dari turut terjebak sama. 

#RemajaPurba: Kita kena sensitif.

1 comment:

  1. sama, saya pun selalu malas nak amek port isu kat pejabat kalau bab2 tak berkait kerja huhu

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...