Followers Remaja Purba

Tuesday, July 13, 2021

Penutupan Sementara Pusat Pemberian Vaksin Ideal Convention Centre (IDCC) Shah Alam


#SimpanSiniSebagaiKenangan

1 Julai 2021 (Khamis)
Serangan migrain bermula di sebelah kanan kepalaku. 

2 Julai 2021 (Jumaat)
Tak cukup di sebelah kanan, bahagian kiri kepalaku pula menjadi mangsa. Dalam keadaan macam ni, MakBudak perlu menghadiri temujanji vaksinasi pertama:

Masa: 1630
Tempat: Depan matamu
Jenis vaksin: Vaksin A to Z (Astrazeneca)
Gagah aku membawa diri ke dalam dewan yang besar itu. Proses dari awal hingga akhir, Alhamdulillah berjalan dengan baik, sekejap je dah selesai.

I have been vaccinated


3 Julai 2021 (Sabtu)
Kesan serangan migrain masih belum hilang sepenuhnya yang mana akhirnya, ku kibarkan jua bendera putih. Cuti sakit khas bersama 'elaun makan' diberi. Pesan en. Hubby.. 'Tak perlu masak, kita beli je nanti'.

Alhamdulillah, badan cuma rasa dedor tapi takdelah sampai demam.


KISAH HARI INI
13 Julai 2021 (Selasa)
Penutupan Sementara Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Ideal Convention Centre (IDCC), Shah Alam selama satu hari pada 13 Julai 2021 (Selasa) susulan kes positif Covid-19 yang dikenal pasti dalam kalangan petugas di PPV tersebut.

Langkah segera penutupan diambil hasil daripada keputusan ujian Covid-19 yang diperoleh malam tadi bagi membolehkan kerja-kerja sanitasi dijalankan.

Sebagai langkah berjaga-jaga, CITF juga menyarankan mereka yang hadir untuk vaksinasi di IDCC di antara 29 Jun hingga 12 Julai 2021 untuk membuat penilaian kendiri dan sekiranya bergejala supaya menjalankan ujian saringan COVID-19.

Janji temu yang telah diberikan pada hari tersebut akan dijadualkan semula kepada satu tarikh yang akan dimaklumkan secepat mungkin.

Butiran lanjut akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

Badan Bertindak Imunisasi Covid-19
Kenyataan dikeluarkan pada 13 Julai 2021, 12:20 pagi
 
Hari ini juga..
Kali pertama kes baharu Covid-10 mencatat lima angka.
Jumlah kes baharu: 11,079


Esok.. 14 Julai 2021 (Rabu)
Moga urusan en. Hubby di IDCC, Shah Alam dipermudahkanNYA.

#RemajaPurba: Risau..

3 comments:

Warisan Petani said...

Takut tenguk angka kes kat Selangor tu

BTS said...

take care stay safe

adianiez AIDA said...

aida time 1st dose, 2nd day terus down.
more to sakit kepala! bulan puasa plak tu.
menjelang maghrib, demam panas :(
hadoi! sakit kepala melampau-lampau la!

2nd dose pun, 2nd day sakit kepala.
hingga 3rd day juga la. dek krn telan panadol, tak la demam panas.
but 2 hari melepek tanpa buat pape.
makan semua asben beli. dia ok plak 2nd dose. cergas semcm.

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...