Followers Remaja Purba

Sunday, October 25, 2020

Paling menyayat hati - Trigger Finger

 
DAY 218 (21 Oktober 2020 - Rabu)
Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB)
Kerajaan telah menetapkan Work From Home (WFH) bermula pada 22 Oktober 2020 sehingga PKPB tamat. Hari ini juga aku kena mengemas segala bagai barang dari tempat lama untuk dibawa ke tempat baru. Terima kasih kepada technical team aku yang 'kena paksa' mengangkut barang aku.. 😄

Paling menyayat hati, ibu jari tangan kiri aku terlanggar troli ketika aku sedang membuka pintu. Rasa nak menjerit aku dibuatnya bukan kerana sakit terlanggar troli tapi ibu jari aku terus 'sangkut' dikedudukan yang bengkok dan berbunyi 'pop' apabila jari diluruskan. Kalau hati tak kuat, dekat situ je aku dah menangis + menjerit.

Kedudukan ibu jari tangan aku seperti gambar di bawah.
Sumber en. Google

Apa yang didiagnosis oleh doktor sebelum ini, aku dikatakan mengalami penyakit Trigger Finger di mana berlaku proses keradangan pada lapisan luar urat jari atau tendon yang menyebabkan ia menebal dan seterusnya menyempitkan laluan tendon tersebut ketika berlaku pergerakan. Itulah yang terjadi pada aku dan hampir lima bulan kedua-dua ibu jari tangan aku tak boleh bengkok seperti biasa dan kalau ianya bengkok pasti akan sakit bila nak tegakkannya kembali. 

Kalau nak tahu apa itu Trigger Finger, maklumat lanjut boleh di dapati di SINI.. Inipun en. Google yang bantu.

Sumber en. Google

Rasa sakit mencucuk-cucuk pada bahagian seperti di dalam gambar di atas apabila aku membuat kerja dalam jangka masa yang lama seperti menulis dan menaip. Aku perlukan poket doraemon ketika ini supaya aku tidak perlu menjalani pembedahan.


DAY 219 (22 Oktober 2020 - Khamis)
Hari pertama aku berhadapan dengan fasa Work From Home (WFH) seperti masa di awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) pada bulan Mac 2020 yang lepas. Kali ini aku lebih bersedia + atas arahan ketua aku yang mana aku perlu membawa pulang laptop untuk membuat kerja dari rumah. Moga segala urusan berkaitan kerja aku dipermudahkanNYA.


DAY 220 (23 Oktober 2020 - Jumaat)
Majikan tempat aku bekerja menyediakan swab test COVID-19 kepada pekerja yang berkeperluan untuk hadir bertugas sepanjang tempoh PKPB dikuatkuasakan.

Aku..?
Tak buat pun..

Takut..?
A little bit..

Rugi tak ambil..?
Ye.. sebab tiada peluang untuk aku hadir ke tempat kerja tanpa swab test tersebut. Lagipun ketua aku tidak menggalakkan aku untuk hadir ke tempat kerja memandangkan segala kerja aku boleh di access dari rumah.


DAY 221 (24 Oktober 2020 - Sabtu)
Seharian di rumah, bermalas-malasan sambil menonton filem Tamil kesukaan aku. Maari 2 dan Sahoo..

Filem apa itu?
Nantilah aku cerita, belum ada mood dek gara-gara terlebih bermalas-malasan..


DAY 222 (25 Oktober 2020 - Ahad)
Hari ini lagi teruk saka perut aku..
Terlebih makan buah anggur, kenyang teramat jadinya.

'Wahai mulut + tekak, tidakkah kau kasihan kepada kawanmu si perut. Rasa nak meletup perut jadinya..'

#KisahKita: Mood Bosan..

4 comments:

  1. Harap2 trigger finger tu boleh sembuh

    ReplyDelete
  2. Tuan admin nie peminat filem tamil rupanya.... kikikikiki... For me, work from home nie dah biasa... lebih 2 tahun dah teman apply not work from home, tapi work from any where...

    ReplyDelete
  3. seronok juga kerja dari rumah ni.. Boleh layan filem. hahaha..

    saya memang bekerja di rumah. jadi faham sangat susah senang tu cemana. Tapi banyak yang senang la..hahah

    ReplyDelete
  4. Get wel soon & take care.. Moga mudah semuanya..

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...