Followers Remaja Purba

Thursday, October 18, 2018

Haa..!Baru dia tahu kuasa seorang ibu..


Perbualan antara dak Nuha dengan Babahnya tengahari semalam..

'Babah dak masak ke..?'
'Belum..'
'Nape Babah tak masak lagi..?'
'Jap lagi Babah masak la..'
'Babah tau tak Nuha lapar ni.. macam nak pengsan dah Nuha ni..'
不不不不不 tak terkata Babahnya..


Bila en. Hubby dah siap masak dan dak Nuha sedang makan..

'Babah.. lepas makan, kita balik kampung kan..?'
'Nak naik apa..?'
Naik moto Babahlah..'
'Mana boleh. Kampung Babah jauh lah.'
'Dulu Babah dengan ibu elok je..'


Ini semua gara-gara botol susu dak Nuha tertinggal di kampung Uwannya baru-baru ini. Malam kelmarin aku gertak dak Nuha suruh dia pergi ambil sendiri botol susu tu. Sekali betul dia ajak Babah dia balik kampung. Siap ajak Babahnya naik motor pulak tu.

Dipendekkan cerita.. malam tadi mySIL bawa balik botol susunya dan barulah dia tersenyum gembira bila mana dapat menghilangkan ketagihannya sebelum tidur dan ketika bangun tidur. Sebelum tu.. senyap, tak berani langsung nak merengek nak susu dari aku. Mana taknya dah kena bebel + marah gara-gara dia tertinggalkan botol susu dekat kampung. Nasib baik kampung Babahnya tak jauh mana..


StatusHati: Haa..!Baru dia tahu kuasa seorang ibu.. hahaha..


2 comments:

Kakcik Seroja said...

Alahai Nuha... comel betul dia ni. Bijak dan petah berkata-kata, ya? :)

Vitamin Syaza (VS) said...

Hehe.. Power seorang ibu

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...