Followers Remaja Purba

Sunday, May 5, 2024

Sambutan Hari Raya Aidilfitri peringkat Bahagian


01 Mei 2024 - Rabu (22 Syawal 1445H)

Pagi..
Aku di SINI..

Malam..
Memandangkan dak Nuha pun sama tidak sihat (batuk + selesema), en. Hubby bawa kami untuk mendapatkan rawatan di klinik. Dapatlah cuti sakit untuk sehari buat dak Nuha dan aku..?


02 Mei 2024 - Khamis (23 Syawal 1445H)

Sambutan Hari Raya Aidilfitri peringkat bahagian di tempat kerjaku.
Kali ini aku tidak teruja disebabkan aku tidak sihat tetapi demi menu utama bahagian yang ditempah dari en. Hubby, gigihlah aku ke tempat kerja. Makna kata.. tiada maknalah sijil cuti sakit yang aku terima daripada doktor malam tadi.

Kerjasama antara mereka

Sungguh, aku tak larat masa ni

Simpan sini sebagai kenangan

Bersama salah seorang boss bahagian

side dish

Air Botol Legend - Oren Bodo/Air Long Chan

Menu utama:
Nasi Minyak, Ayam Masak Merah, Dalca, Jelatah, Jambu Batu

Menut Potluck:
Laksa Johor, Laksa Utara, Rendang Ayam, Rendang Daging, Ayam Masak Ungkep, Nasi Impit, Kuah Kacang, Masak Lodeh, Sate, Lemang, Mee Rebus, Buah Pisang dan ada lagi aku tak ingat.


Dirasmikan oleh Boss Bahagian.

Gambar seterusnya.. ada banyak tapi maaf aku tak dapat nak kongsikan.

Aku..?
Hanya ini yang aku makan.
Hilang sekejap 'selera besarku' dek tidak sihat.


Boss Bahagian izinkan aku balik awal 'biar mereka yang basuh bekas tu' tapi aku tak sampai hati. Takpe, aku tunggu. Selepas sesi menapau selesai, dengan kebenaran boss, aku terus gerak balik. 

Menggigil badan bila sampai di rumah, hujan pula tu. Merengek pada en. Hubby untuk pergi ke klinik semula malam nanti tapi selepas makan ubat tak sedar apa dah. Aku rasa aku tidur sekejap, bila sedar hampir dekat tengah malam. Dah tengah malam memang takdelah nak ke klinik semula. Sempat mengemas dapur sebelum sambung tidur semula.


03 Mei 2024 - Jumaat (24 Syawal 1445H)

Aku cuti kecemasan.. 'demam raya'.
Sudahlah batuk, selesema, migrain pula. Bantal je pasangan terbaik aku untuk hari ini.

#RemajaPurba: Masih belum ok.

5 comments:

  1. Lawa sungguh dekorasi tu...
    Semoga cepat sembuh ya

    ReplyDelete
  2. semoga cepat pulih... ameeennnnnn

    ReplyDelete
  3. Get well soon sis 🤲
    Air botol tu kami panggil air menet :)

    ReplyDelete
  4. Bagi saya deko tu cantik. Kreatif yang menghias tu.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...