Followers Remaja Purba

Tuesday, April 9, 2024

Pre Raya Aidilfitri 2024


Sedikit kenangan yang tertinggal sebelum berakhirnya Ramadan 1445H.

Gambar Sebelum Raya..?

Sesi bergambar pre raya telah diadakan pada minggu lepas di tempat kerjaku. Bab bergambar aku ok je tapi bila nak kena ikut tema berwarna, maaf aku tak suka dan sebab itulah tiada gambar untuk aku kongsikan di sini. Tak suka tengok wajahku yang tak ikhlas tersenyum itu. 'Eh!Bukan sebab dah tak #PerasanSlim..?' Ini pun ye jugak.. kahkahkah.. 

Hasil kreativiti dari team MakBudak..
Deme yang punya kerja, aku cuma bergambar je..

=====================================================

Kuih Raya..?

Ketika orang lain sibuk menempah/membeli kuih raya, aku langsung tak terjebak. Tahun ini hanya en. Hubby belikan kerepek raya, itupun tanpa pengetahuan aku. Selain dari itu, aku terima dua balang kuih raya, voucher dan duit raya sumbangan dari tempat kerjaku. 

Ini antara contoh kuih raya yang aku terima


Aku tidak membuat sebarang pembelian kuih raya kerana setiap kali menyambut Hari Raya Aidilfitri, aku akan membuat rumah terbuka buat semua. Menu yang dihidangkan semuanya ala-ala menu kenduri. Mana yang pernah datang ke rumah aku, deme memang tahu. 


Hari ini..?
09 April 2024 - Selasa (29 Ramadan 1445H)

Sahur..
Akhirnya pecah jua rekod bangun sahurku - terlepas sahur. Seisi rumah tidak bangun sahur. Siapa suruh tidur lambat sangat malam tadi, siapa suruh tak kejutkan ibu pagi tadi. Adan uke semua. 

Pagi tadi en. Hubby menguruskan pembelian untuk memasak rendang dan lemang. MakBudak jadi mem besar hari ni. Anak-anak ku kerah buat kerja semua. Aku hanya akan mula sibuk malam hingga awal pagi nanti menguruskan keperluan untuk balik kampung.


Beraya di mana..?
Pagi raya, beraya dahulu di rumah myMIL sebelum pulang ke kampung aku di selatan tanahair. InsyaAllah, panjang umur lepas raya kita berjumpa semula, akan ku kongsikan apa yang ada.

#RemajaPurba: ..

5 comments:

  1. Xpelah... kalau dulu2.. org kate kalau lailatul qadar selalu terlewat bangun... huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. Semoga selamat dll perjalanan...

    ReplyDelete
  3. Bunga api cantik berseri,
    Pelita bulu menghiasa halaman;
    Hari Raya menjelma lagi,
    Tangan dihulur bermaaf-maafan.

    ReplyDelete

Ingatan Purba

The author will not be responsible for any comment left by the readers. Please comment using polite language. Thank you.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...